چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

آیت الله نعیم آبادی ورود افراد غیر کارشناس و غیر متخصص به حوزه مسایل شرعی و فقهی را فاجعه و مصیبت دانست.

امام جمعه بندر عباس در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه، ضمن حمایت از موضع گیری اخیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خصوص اظهارات نسنجیده یکی از مسئولان راجع به حرمت موسیقی تصریح کرد: این که یک فرد  غیر کارشناس و غیر متخصص در مساله فقهی ورود پیدا می کند، حقیقتا یک فاجعه و مصیبت است.

وی افزود: فاجعه بارتر و مصیبت بارتر این است که این فرد غیر متخصص بگوید متخصصان امر نفهمیده اند و من فهمیده ام !

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: باید توجه داشت اگر در هر رشته افراد غیر کارشناس وارد شوند مصیبت است و این امر در مسایل فقهی که به دین و مسایل شرعی مردم مربوط می‌شود قطعا مصیبت اعظم است.

وی ادامه داد: واقعا مایه تاسف است که در فرهنگ خیلی از مردم ما تخصص جا نیفتاده است. اگر همین تخصص جا بیفتد در مسایل فقهی کسی که بویی از فقه نبرده است، دخالت نمی کند . این را ما یک  نابسامانی فرهنگی می دانیم

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: کسی که در مسایلی که مربوط به او نیست ورود پیدا کند بی تردید فردی است که از مرز خود خارج شده است .

وی همچنین با اشاره به این که اظهارات آن فرد مسئول، با مبانی فقهی و اصولی آشنایی ندارد اهانتی به حوزه های علمیه است، ابراز داشت: البته در دوران قبل از انقلاب در همین مملکت افرادی در رشته‌های دامپزشکی و دندان‌پزشکی و یا جامعه شناسی تخصصی داشتند، اما درعین حال اسلام شناس شده و در عِداد اسلام‌شناسان روزگار قرار گرفته‌اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha