جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 245963
۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام‌معظم‌رهبری گفت: تحولات اخیر در کشورهای منطقه؛ مسلمانان و جهان اسلام را به جایگاه حقیقی‌اش نزدیکتر می‌کند.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ابراز داشت: در قرن گذشته جایگاهی برای گفتمان اخلاق و معنویت به چشم نمی‌خورد و دشمنان بیشترین تلاش خود را برای دین‌زدایی در کشورهای اسلامی به کار گرفتند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان در کشورهایی چون ایران، ترکیه و تونس نتیجه عکس داشته است اظهار داشت: علیرغم تلاش آنها، گرایش به اسلام افزایش پیدا کرد و به جای آنکه دین از صحنه اجتماعی کنار برود، شاهد نیروگرفتن اسلامگراها هستیم.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام‌معظم‌رهبری با اشاره به اشتباه استراتژیک آمریکا درباره مردم مصر گفت: برخلاف تصور آقای اوباما، امروز مصر پرچمدار اسلام شده است.

وی با بیان اینکه اندیشه سکولار در حال حذف شدن از سطح جوامع بشری است گفت: اسلام گفتمان پرنشاطی است که الگوی والایی را برای بشریت امروز ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تاکید کرد: تلاش آمریکا و کشورهای غربی برای مصادره قیام مردم در کشورها عربی به بن‌بست خواهد رسید و مردم، خودشان پاسخ این شیطنت‌ها را کوبنده‌تر از قبل خواهند داد.

وی ابراز داشت: مردم منطقه باید در برابر مشکلات پیش رو صبر پیشه کنند و در برابر شیطنت‌های آمریکا بصیر باشند.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام‌معظم‌رهبری با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از حرکت‌های اسلامی در جهان گفت: ما از مردم کشورهایی چون بوسنی حمایت کرده‌ایم و این مسئله بیانگر این است که گفتمان ایران، یک گفتمان اسلامی است و فارغ از اختلافات مذهبی از جریانات اسلامی حمایت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha