جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

آیت الله سید احمد خاتمی با ارائه پیشنهادی گفت: همه ناشران خارجی همزمان با نمایشگاه کتاب تهران در عرصه معارف دینی نمایشگاهی در قم برپا کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، عضو هیات رییسه خبرگان رهبری، سه شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی در قم در گفتگو با خبرنگاران، بر ضرورت برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین تاکید کرده و ابراز داشت: خلاء برگزاری کتاب حوزه دین در قم احساس می شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، افزود: برگزاری این نمایشگاه، به عنوان اولین گام به نظر می رسد مثبت و شایسته تقدیر است، اما معتقدم جا دارد همزمان با نمایشگاه کتاب تهران، همه ناشران خارجی در عرصه معارف دینی نمایشگاهی در قم تشکیل دهند.

امام جمعه تهران، حضور ناشران خارجی در این نمایشگاه را قابل تقدیردانسته و اظهار داشت: در هر حال بزرگ ترین حوزه علمیه شیعه در قم مستقر است و باید حواشی آن هم در خور شان باشد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: مسئولین با برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، جرقه اول را زدند؛ این بسیار قابل تشکر است، ولی انتظار می رود نمایشگاه بزرگ کتاب اسلامی حوزوی برپا شود.

عضو خبرگان رهبری، کتاب را برجسته ترین ابزار فرهنگی دانسته و خاطرنشان کرد: ما که در حوزه دین هستیم، باید استفاده بیشتری از این ابزارببریم تا نویسندگان تشویق شوند ؛ زیرا تولید کتب دینی موجب نشر فرهنگ دین خواهد شد.

وی در ادامه، برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه را ابتکاری ستودنی عنوان کرده و گفت: اگر به این میزان قانع شدیم، در جا خواهیم زد، اما باید به این سمت پیش برویم که نمایشگاه کتاب دین، حرف اول را بزند؛ یعنی قم را تنها به عنوان حوزه دین نبینیم، بلکه پایتخت فرهنگی و تشیع ببنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha