چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

مهمترین عامل برای ازدواج معیاری است که دین مشخص کرده است، بنابراین باید طبق معیارهای دینی همسر آینده را انتخاب کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین حسین­خانی در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه موسی­بن­جعفر (ع) قم با اشاره به تأثیرات مهم ازدواج گفت: در منابع دینی تأکیدات زیادی بر امر ازدواج شده و در قرآن کریم یکی از نشانه­های خداوند وجود همسرانی داشته تا به­وسیله آن به آرامش برسید.

وی ادامه داد: امروز این آرامش در جامعه کمتر دیده می­شود و طلاب باید در امر ازدواج درست عمل کنند تا مردم بتوانند مشکلات خود را در این زمینه به وسیله آنها برطرف کنند و به آرامش برسند.

معاون تهذیب حوزه با اشاره به اهداف ازدواج خاطرنشان کرد: اهداف متعددی برای این امر مهم شمرده شده که یکی از مهمترین آن آرامش است. پرورش نسل سالم و تکامل از دیگر اهداف ازدواج به حساب می­آید.

حجت­الاسلام والمسلمین حسین‌خانی با اشاره به معیارهای ازدواج، یادآور شد: معمولا کسانی که می­خواهند وارد بحث تشکیل خانواده شوند، دوست دارند که طرف مقابل همه معیارهای مثبت را دارا و هیچ نقصی نداشته باشد. به نظر می­آید که چنین چیزی ممکن نیست و یک شخص نمی­تواند همه معیارهای مثبت را داشته باشد. این مشکل راه حلی دارد.

وی به راه­حل این مشکل پرداخت و اظهار داشت: راه حل این مشکل اولویت­بندی معیارهای ازدواج است. به این معنا که نکات مهم را یک طرف گذاشته و اگر یکی از این معیارهای مهم محقق نبود، از  آن ازدواج صرف‌نظر شود.

معاون تهذیب حوزه با بیان این که مهم‌ترین معیارهای ازدواج چه باید باشد؟ اذعان داشت: به نظر می­رسد که نظر فردی را نمی­توان معیار برای أهم و مهم­کردن ازدواج قرار داد. حداقل مهم­ترین عامل، معیاری است که دین مشخص کرده است و طبق معیارهای دینی باید همسر آینده را انتخاب کرد.

حجت­الاسلام والمسلمین حسین­خانی دین­داری و ایمان را یکی از موارد مهم در ازدواج همسر عنوان و تصریح کرد: در قرآن کریم در سوره بقره آمده که با زنان مشرک ازدواج نکنید تا اینکه ایمان بیاورد. یک کنیز مؤمن بهتر از زن مشرکی است که شما را به اعجاب در بیاورد؛ چون عاقبت ازدواج با فرد بی­دین، جهنم است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha