چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، درگذشت قاری برجسته جهان اسلام و نقیب‌القراء مصر را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمين زماني، در گفت‌و‌گو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به ارتحال عالم بزرگ قرآني مصر، بزرگترين قاري معاصر جهان اسلام و نقيب القراء مصر مرحوم شيخ ابوالعینین شعيشع، درگذشت ایشان را به سه گروه تسليت گفت.

وی با تسلیت به جامعه قرآني ايران، اظهار داشت: بيش از نيم قرن جامعه قرآني ايران به ويژه پيشکسوتان ایرانی که امروز از قاریان برتر جهان محسوب می شوند از صوت خوش و زيبايي نغمه هاي قرآني مرحوم شیخ ابوالعینین شیعشع استفاده مي كرد؛ لذا بر این اساس درگذشت ایشان را به جامعه قرآنی ایران تسلیت می گویم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با ابراز همدردی با خانواده و بازماندگان این قاری بزرگ ادامه داد: گرچه همسر ایشان چند سال قبل فوت کرد، ولی به پسر بزرگوارشان که به دليل خدمت به پدر هرگز ازدواج نكرد و در طول این سال ها مشغول خدمت به این قاری برجسته بود تسلیت عرض می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: تسلیت سوم به جامعه قرآني مصر و قاريان بزرگ اين كشور است كه در این روزها پدر معنوی خود را از دست دادند و با ارتحال این قاری عظیم الشان مرکز بزرگ « نقابۀ القراء» بزرگترین اتحادیه قاریان جهان يتيم شد و عالمي كه عمر خود را در قرائت قرآن و تربیت فرزندان قرآنی سپري كرد را از دست داد.

علیرضا سهلانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha