جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 253039
۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲

انتظار بايد هويت علمي و عملي داشته باشد و فرد منتظر همواره بهترین موضع‌گیری را در رابطه با خود و جامعه اتخاذ نماید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام علی صدوقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه طليعه ظهور در سخنانی اظهار داشت: فرد منتظر باید به جایگاهی برسد که سطح بینشش ارتقا یافته و قادر به تحلیل درست و دقیق از وضعیت‌های مختلف باشد.

این محقق عرصه مهدوی با تاکید بر این که فرد منتظر باید ارزش انتظار را بشناسد، افزود: این‌گونه افراد باید توانایی پاسخ صحیح به آسیب‌های اجتماعی را داشته باشد و زمینه ارتقا جامعه را فراهم کند.

حجت‌الاسلام صدوقی، به انتظار سالم و مولفه‌های شخصیت اخلاقی یک فرد منتظر اشاره کرده و با تاکید بر این که انتظار باید هویت علمی و عملی داشته باشد، گفت: شخصیت سالم فرد منتظر دارای چهار مولفه اصلی است که باید بیشتر مورد توجه عاشقان به حضرت قرار گیرد.

وی، استقلال شخصیتی را یکی از این مولفه‌ها عنوان کرد و افزود: اگر فردی دارای این ویژگی نباشد، تصمیمات و شخصیت او متناسب با بافت هر صحنه تغییر می‌کند و فردی منفعل است و چنین افرادي دارای شخصیت سالم نیستند.

استاد مركز تخصصي مهدويت تصریح کرد: استقلال شخصیتی، فرد منتظر را وا می‌دارد که با تفکر، تعقل و تدبیر تصمیمات صحیح را اتخاذ کند و این امر یکی از مهمترین ویژگی‌ها برای شخصیت سالم فرد در دوران انتظار است.

این محقق عرصه مهدوی در ادامه حریت و آزادمنشی را یکی دیگر از ویژگی‌های فرد منتظر ذکر کرده و خاطرنشان ساخت: این خصوصیت فرد را خداسالار کرده و از خودپرستی و ديگرپرستی و هرگونه وابستگی می‌رهاند و خود را در پناه خدا تعریف می‌کند.

حجت‌الاسلام صدوقی اثر این صفت اخلاقی را انتقادپذیری و حق‌جویی دانسته و گفت: فرد با پذیرش انتقادات در مسير ارتقاي اخلاقي و نزديك‌شدن به خداوند گام برمي‌دارد و در چالش‌های زندگی فرو نمی‌رود.

براساس گزارش ستاد خبری جشنواره طلیعه ظهور، وی افزود: قدرت تفکر، تعقل و تحلیل مسائل زندگی از دیگر ویژگی‌های رفتاری فرد منتظر است و چنین فردی اهل مطالعه، دقت، تفکر، خلاقیت و تعقل بجاست.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر این چهار مولفه را مبنا قرار دهیم، می‌توانیم برآیند آن را در عمل مشاهده كنيم و این فرد بستر و مفهوم انتظار را معنا می‌بخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha