پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

دل را به حب خدا محکم دار و مسئوليت سنگين خون و پيام شهدا را چه به هنگامه درس و چه گاه تعليم از ياد مبر.

حوزه نیوز: روحاني شهيد حجت الاسلام حيدر عبدوس، فرزند علي ، در نوزدهم فروردين ماه سال 1341 در ميان خانواده اي مذهبي و متدين در تهران متولد شد و در دامان پر مهر مادرش که مدرس قرآن بود ، پرورش يافت و دوران تحصيلات خود را تا پايان مقطع متوسطه با موفقيت سپري کرد.

محرومیت از تحصیل به دلیل خواندن مقاله انقلابی

این شهيد والامقام در اوايل انقلاب با شرکت در تظاهرات ، پخش نوارها و اعلاميه‌هاي امام(ره)نقش مهمي در به ثمر رساندن انقلاب اسلامي داشت و در دوران دبيرستان به خاطر خواندن مقاله‌اي عليه رژيم ستمگر شاهنشاهي ، دستگير و مدتي از تحصيل محروم شد .

وي به دليل علاقه وافر  به فراگيري علوم ديني و معارف اسلامي، راهي شهر مقدس قم شد و در مدرسه غديري ثبت نام نمود و نسبت به کسب معارف، ادبيات، صرف و نحو و منطق همت گماشت. او از ايماني قوي، اخلاقي پسنديده و رويي گشاده برخوردار و بسيار صبور و متواضع بود.

آخرین توصیه های شهید

در قسمتي از نامه هاي اين شهيد عزيز مي خوانيم :

« از شما عزيزان مي‌خواهم پس از من صبر را پيشه کنيد ، زيرا مي دانم که شما خود ياد آور صبر و تحمل هستيد تذکر مي دهم که در اجتماعات و نماز جمعه و دعاي کميل حاضر شويد تا پيوندي عميق با رضاي دوست داشته باشيد.و تو همسر عزيزم ، دل را به حب خدا محکم دار و مسئوليت سنگين خون و پيام شهدا را چه به هنگامه درس و چه گاه تعليم از ياد مبر .»

فعالیتی مخلصانه در نهادهای انقلابی

وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي براي حفظ دستاوردهاي نظام اسلامي به عضويت نهادهاي انقلابي چون کميته انقلاب اسلامي و سپاه پاسداران در آمد و چندين بار با عناوين مختلفي چون فرماندهي تبليغات جبهه شمال غرب ، مبلغ مذهبي و رزمنده براي نشر فرهنگ اسلام ناب محمدي (ص) در جبهه‌هاي جنگ تحميلي حضور يافت .

حضور در جبهه با وجود مجروحیت

وي با وجود مجروحيت در عمليات خيبر ، پس از بهبودي نسبي خود را براي شرکت در جبهه هاي نبرد آماده کرد؛ سرانجام در آخرين حضور خويش در چهارم ديماه سال 1365 در منطقه عملياتي کربلاي4 (شلمچه) به ديدار يار شتافت و پيکر مطهرش در گلزار شهداي سمنان آرام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha