جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

«خدايا تو بودي که راه سعادت را به من نشان دادي و مرا به سوي آن رهنمون شدي و اکنون که برمن منت نهادي و مرا به لقاء رساندي، از تو خواستارم پدر و مادرم را از من راضي و اوليا و انبياء و دوستانت را از من دلخوش گرداني.»

آغاز فعالیت های مذهبی و انقلابی

جملات فوق بخشی از وصیت نامه عرفانی روحاني شهيد،  مرتضي حسيني‌اشتهاردي است. وی که در هجدهمین روز از  آذرماه سال 1340 در خانواده‌اي مذهبي در پایتخت چشم به جهان گشود، تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را با موفقيت سپري کرد و همزمان، فعاليت هاي مذهبي خود را آغاز نمود و در همین راستا به عضويت هيئت مکتب الرضا(ع) مسجد رحمتيه درآمد. این شهید والامقام همچنین در اوايل انقلاب با پخش اعلاميه‌هاي مراد و مقتدایش حضرت امام(ره) و شرکت در تظاهرات عليه رژيم منحوس شاهنشاهي، حضوري فعال در جریان این انقلاب مقدس داشت.

در کسوت علم و عمل

این روحانی مبارز یک سال پس از پیروزی انقلاب به توصیه استادش حجت‌الاسلام حاج رضا عقيقي راهي قم شد و در مدارس مختلفي از جمله مدرسه مرحوم آيت الله العظمی گلپايگاني به فراگيري علوم ديني،معارف اسلامي، جامع المقدمات و علوم جنبي همت گماشت. پس از مدتي با توجه به رهنمودهاي مرحوم آيت الله العظمي نجفي مرعشي و

مرحوم علامه طباطبايي راهي تهران شد تا در کنار درس به تبليغ و ارشاد نوجوانان بپردازد.

از دیار لشکریان مخلص خدا

او اما دغدغه جدی اش حفظ انقلاب و حراست از آرمان ها و دستاوردهای آن بود تا بدانجا که به همین منظور و برای مبارزه با منافقان کوردل، به عضويت بسيج- این شجره طیبه انقلاب-  در آمد و مسؤوليت مسجد رحمتيه را به عنوان مبلغ به عهده گرفت.

سال 1361 بود که براي گذراندن آموزش نظامي به شهرستان يزد اعزام شد و از آنجا به دهکده مهريز رفت و همراه ساير برادران رزمنده، گروه ابوذر را تشکيل داد. از فعاليت هاي عمده وي در این ایام مي‌توان به تشويق بچه‌هاي بسيج به نماز جماعت و تشکيل آن در پايگاه، تشکيل مراسم دعاي کميل و توسل و عزاداري در سطح دهکده نام برد. وي پس از پايان آموزش به عنوان مبلغ و رزمنده براي مبارزه با قاچاقچيان به شهرستان هاي کرمان، ايرانشهر و نيک شهر واقع در استان سيستان و بلوچستان اعزام شد.

آرامش ابدی در بهشت زهرا(س)

شهید حسینی پس از اتمام این ماموریت به تهران بازگشت و پس از مدتي چندين بار به عنوان مبلغ مذهبي و فرمانده گروهان براي نشر فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص)در جبهه‌هاي جنگ تحميلي حضور يافت. سرانجام در آخرين حضور حماسه ساز خويش در دهم مرداد ماه سال 1362 در منطقه عملياتي مرحله دوم والفجر 2 ـ حاجي عمران ـ به ديدار يار شتافت و پيکر مطهرش در گلزار بهشت زهرا(س)آرام گرفت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha