شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حضور در صحنه های انقلاب و دفاع تمام عیار از دستاوردها و آرمان های آن، مهم ترین وصیت روحانی شهيد، سيد مسعود اسماعيلي به امت حزب الله در همه زمان هاست.

عشق به حوزه در عنفوان جوانی

او که در دهمین روز از بهمن ماه سال 1346 در تهران چشم به جهان گشود، سال های رشد و شکوفایی جسمی و روحی خود را در خانوده‌اي مؤمن و متعهد سپری کرد و البته دوران تحصیل کلاسیک خود را تنها تا مقطع سوم راهنمايي ادامه داد به این خاطر که علاقه وافرش به کسب علوم اسلامي، او را راهی حوزه های علميه کرد و بدین گونه سید مسعود جوان، مسیر رشد و ترقی معنوی و علمی را پله به پله پیمود.

بهره مند از صفات والای اخلاقی

آن گونه که خانواده و دوستانش می گویند، شخصيت والاي شهيد اسماعيلي همواره به صفات ارزشمندي چون ايمان و اخلاص،حجب و حيا، مداومت بر انجام اعمال عبادي آراسته بود.

وي به واقع تسليم محض فرامين الهي و مريد امام امت(ره) ، عامل به قرآن، آمر به معروف و ناهي از منکر بود و در عرصه مسایل عبادی نیز مداومتي چشمگير در مناجات و خلوت عاشقانه با معبود خویش داشت.

این گونه بود که عشق به اسلام که از کودکي در دل و جانش ریشه دوانده بود، او را به سوي کمال سوق مي‌داد.

تسلیم محض فرامین الهی امام (ره) بود

این سرباز جان برکف مکتب حسینی، پس از شروع جنگ تحميلي، ضمن تحصيل در حوزه به پيروي از پير فرزانه انقلاب راهي جبهه‌هاي نور عليه ظلمت شد.

خون شهدا از ما نخواهد گذشت!

در فرازي از آخرين توصيه‌هاي ارزشمند این شهید والامقام خطاب به امت حزب الله مي‌خوانيم:

«از امت حزب الله مي‌خواهم که همچنان در صحنه باشد و مساجد و نماز جمعه‌ها و مراسم دعاها را گرم نگهدارند و با تمام توان، جلوي فساد و فحشاء و بي بند و باري را بگيرند و نگذارند که ... زیرا شهداء از ما نخواهند گذشت. به کساني که هنوز غافلند و راه حق و صحيح را تشخيص نداده اند، توصيه مي‌کنم که لحظه‌اي در حال خود تفکر و تعمق کنند و بنا بر گفته امام حسين(ع): اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد،از پشت به اين انقلاب خنجر نزنيد و دست از اين لذتهاي زود گذر دنيايي برداريد که پشيماني هاي بسيار دارد. به خدا و روز جزا فکر کنيد.»

در شلمچه شهد شهادت را نوشید

آری! اين انسان وارسته از قيودات دنيوي، خود مرد عمل هم بود تا آن جا که با اعزام به جبهه در تاريخ 21/10/65 با شرکت در عمليات کربلاي5(شلمچه) آزمون الهي جهاد را با موفقيت پشت سر گذاشت و شهد گواراي شهادت را نوشيد و پيکر مطهرش در بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha