پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

آن قدر عاشق و دلباخته حضرت روح الله بود که پدرش می گفت؛« هر گاه از قم به تهران باز مي‌گشت، ابتدا به جماران مي‌رفت و پس از زيارت امام(ره) به منزل و ديدار خانواده مي‌آمد.»

حال و وصف شهیدی ولایت مدار از تبار سربازان مخلص حضرت ولی عصر(عج) اما بیش از این هاست.

روحانی شهید سید علي کاظمي در نخستین روز از آخرین ماه سال 1343در تهران ديده به جهان گشود.

ورود به حوزه در سال پیروزی انقلاب

وي پس از طي دوره ابتدايي، تحصيلات مقطع راهنمايي را در مدرسه اسلامي جهان آرا با موفقيت سپري کرد و پس از آن به لحاظ علاقه وافری که به کسب علوم ديني داشت در سال 57 وارد مدرسه علميه چيذر شد.

یک سال که از ورودش به عالم طلبگی گذشت، با سفر به اصفهان و قم، به  ترتيب در مدارس چهار باغ، حقاني و شهيدين به فراگيري علوم و معارف اسلامي پرداخت.

خدایا! جرعه ای از خلوص علی(ع) به ما بده

شهيد کاظمي ارادت عجیبی به مولای متقیان علی (ع) داشت؛ تا آن جا که در بخش هايي از مناجات عارفانه وي با معبودش مي‌خوانيم:«خدايا توفيقي عطا کن که همانند مولايم علي(ع) در راه عبادت خالصانه تو شهيد شوم، چنان کن که گويي در محراب بوده ام، خداوندا او با فرق شکافته در محراب شهيد شد، اگر مرا لياقتي هست همانند او گردان. خداوندا از خلوصي که علي(ع) در هنگام ضربت زدن به دشمن خود داشت، جرعه‌اي به ما رهروان پيامبر(ص) و جانشينان او عنايت فرما و اسلام را آن چنان که با قدرت تو بيمه کرد،بيمه فرما».

ای مردم؛ در بهشت را باز نگه دارید!

آن شهید والا مقام در وصیت نامه خویش، حرف های بسیار زیبا و اثرگذاری خطاب به ما زده و این گونه یادگاری ارزشمندی از خود به جای گذاشته است که مطالعه اندکی از آن در این مجال کوتاه، بسیار مغتنم است؛

«جبهه محل آزمايش است، بدانيد به جبهه آمدن، محبت به رهبر و اطاعت از او را زياد مي‌کند. اگر اطاعت قبول شود، شهادت قبول مي‌شود و ممکن نيست رزمنده‌اي شهيد شود و سالار شهدا را زيارت نکند. شهادت نور است و ديدار خدا نور، علي نور است. الآن در بهشت باز است و به آساني مي‌توان رفت و در جهنم بسته است. اين شهيدان بودند که گشاينده در بهشت بودند. اي مردم سعي کنيد اين در گشاده را باز نگه داريد. خداوند اين انقلاب را به صاحب اصليش برساند و شما مردم با ايمان را در راه امام ثابت قدم بدارد.»

روحاني شهيد سيد علي کاظمي در فاصله سالهاي 64-60 به دفعات در جبهه حضور يافت، تا اين که سر انجام در بهمن ماه سال 64 در عمليات ظفرمندانه والفجر در منطقه عملياتي فاو به آرزوی همه مجاهدان راستین اسلام دست یافت و پس از دست یابی به درجه رفيع شهادت ، پيکر پاک و مطهرش در گلزار شهداي چيذر آرام گرفت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha