پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه نیوز؛ خیلی دوست داشت به دانشگاه برود، اما هر چقدر با خودش کلنجار رفت، دید حوزه چیز دیگری است؛ این گونه بود که تحصیل طلبگی را به افتخار دانشگاهی شدن ترجیح داد و در سلک یکی از یاران بی ادعای حضرت حجت (عج)، راه خدمت به دین خدا و خلق او را انتخاب کرد.

روحانی شهید عباس روستايي ، در سوم ارديبهشت ماه سال 45 در تهران پا به عرصه گيتي نهاد.

وي تحت سرپرستي والديني مؤمن و متعهد، تحصيلات ابتدايي تا دبيرستان را به ترتيب در مدارس علم و دين و کمال با موفقيت به پايان رساند و موفق به اخذ ديپلم رياضي شد.

مرید واقعی امام(ره)

شهيد روستايي مريد واقعی امام امت(ره) بود و در راستاي پيشبرد اهداف نظام اسلامي، به پيروي از ولي فقيه و رهبر آزادگان جهان، امام خميني(ره) در راهپيمائي ها و تظاهرات عليه استکبار جهاني حضور فعال داشت.

جنگ تحميلي عراق عليه ايران که شروع شد در حین تحصيل با عضويت در بسيج عازم جبهه شد و با حضور در عمليات مسلم ابن عقيل(ع) و حماسه آفريني و رزم بي امان با دشمنان به اداي تکليف الهی خویش پرداخت.

راه تحصیل در حوزه را پیش گرفت

این شهید والامقام، پس از اخذ مدرک ديپلم، با شرکت در آزمون سراسري دانشگاه در مرحله اول پذيرفته شد، اما به لحاظ علاقه وافري كه به کسب معارف عاليه الهي داشت، شرکت در حوزه و تحصيل علوم ديني را به دانشگاه

ترجيح داد و پس از موفقيت در آزمون ورودي مدرسه امام صادق(ع) به حوزه راه يافت. وي پس از مدتي تحصيل در حوزه، با سعي و تلاش چشمگير به عنوان طلبه موفق و برجسته شهرت يافت.

 او همواره سايرين را به تقوي و پرهيزکاري و اداي نوافل و شرکت در فريضه جمعه و جماعات توصيه مي‌نمود.

امت حزب الله! جلوی بدحجابی را بگیرید

در بخشي از سفارشات ارزشمند آن روحانی شهيد مي‌خوانيم:

«اي امت حزب الله همچنانکه تا به حال در راه اهداف اين انقلاب قدم برداشته‌ايد، از کمک هاي خود دريغ نکنيد، تا اينکه اين کشتي پر تلاطم را به صاحب اصلي خود امام زمان(عج) تحويل دهيد.»

در جاي ديگر از وصيت اين شهيد روحاني نیز آمده است؛« نکته ديگر در مورد فسادي مي‌باشد که کم و بيش در گوشه و کنار مملکتمان وجود دارد. منظورم در مرحله اول مسئله بدحجابي مي‌باشد، اي امت حزب الله همچنان که مي‌دانيد اين شهيدان غرق به خون براي از بين رفتن همين مسائل جان خويش را فدا کردند بنا بر اين شما نبايد بگذاريد این خون هاي عزيز و شريف به هدر رود و بايد که شما جلوي اين مسائل را هر چه زودتر بگيريد.»

رهرو راه علی(ع)

شهید روستايي همچون مولايش علي ابن ابيطالب(ع) در عرصه مبارزه شير ژيان، در مناجات و رازو نياز با معبود عارف و زاهدي پارسا و در کمک به مستمندان يار و مددکاري با اخلاص بود.

وي پس از ورود به حوزه نيز به دفعات عازم نبرد شد؛ پس از شرکت در عمليات بدر در تاريخ 24/11/64 با حضور در عمليات والفجر 8، در منطقه عملياتي فاو، بر اثر اصابت ترکش، عروجي ملکوتي يافت و به وصال معشوق شتافت و بدین سان، پيکر پاک و مطهرش در بهشت زهرا(س) برای همیشه آرام گرفت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha