پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه نیوز: از حضور او در حوزه کمتر از يکسال مي‌گذشت؛ قبل از آنکه سه حرف فقه را بياموزد، يك حرف عشق را آموخت. گرچه الفباي فقه را هم نخواند ولي کتاب عشق را به پايان رسانيد و بدین سان او از همان نقطه شروع کرد که پدر آغازگر آن بود و به همانجا رسيد که پدر رسيده بود.

طلبه شهيد احمد عنايتي فرزند شهيد محمدحسين، در سومین روز از سال 1346در گلپايگان و در خانواده‌اي روحاني متولد شد.

در دامان تربیت ایمانی

وي دوران کودکي را در دامان مادري باایمان و تحت تربيت شايسته پدري روحاني و مبارز گذراند و با سعي و تلاشي وافر در دوره تحصيل موفق به اخذ مدرک ديپلم شد.

جسم و جان شهيد عنايتي، حقیقتا آميخته به معنويات بود و همواره او را به سوي کمال و سعادت اخروي سوق مي‌داد.

افتخار عضویت در لشکر مخلص خدا

عشق و دلباختگی اش به نظام اسلامی، باعث شد تا پس از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي ، به عضويت بسيج در آید و خدمت به اسلام و مسلمين را پيشه خود سازد.

وي فردي متقي و پرهيزکار بود و لحظات تنهايي خود را به مناجات عارفانه با معشوق پيوند مي‌داد.

علم و عمل را با هم آمیخت

پس از شروع جنگ تحميلي، به پيروي از آرمان برادر شهيدش حميد، عازم جبهه کردستان شد و در حالي که مشغول نبرد با دين ستيزان بود، خبر شهادت پدر بزرگوارش را دريافت کرد و پس از آن با شور و اشتياقي مضاعف، با ورود به حوزه علميه ملا جعفر و تحصيل معارف الهي،راه پدر را پيش گرفت.

الهی! گرویدن به تو همه آرزوی من است

در بخشي از مناجات اين شهید والامقام با معبود خویش مي‌خوانيم؛

«الهي هر که به تو اميدوار بود نجات يافت و  هرکس از تو نوميد شد،لذت مناجات را از او گرفتي و او را خوار کردي، الهي بريدن از همه چيز و گرويدن به تو نهايت آرزوي من است ؛ الهي ما را قدرتي ده که بتوانيم با نفسمان مبارزه کنيم و کاري را انجام دهيم که رضاي تو در آن است.ما را از خود دور نکن که هر کس از تو دور شد هلاک شد».

شلمچه، زمین برخاستن بود!

و سرانجام در تاريخ 20/10/65 در عمليات کربلاي 5 منطقه شلمچه بود که اين جوان برومند اسلام، دعوت حق را لبيک گفت و ميهمان برادر و پدر شهيدش در عرش اعلي شد و پيکر پاکش در کنار پيکر مطهر پدر گراميش در بهشت زهرا(س) برای همیشه آرام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha