پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

دکتر عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از غرفه حوزه نیوز بازدید کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه این بازدید در گفتگو با حوزه نیوز، با ابراز خرسندی از حضور فعال حوزه در عرصه رسانه‌ای کشور، گفت: اطلاع‌رسانی از مسایل جاری حوزه و مباحث علمی و پژوهشی و نیز کارهای فاخر و ارزشمند و خدمات روحانیت جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی ادامه داد: البته حوزه  در این عرصه مظلوم است؛ چون آنچه در حوزه می‌گذرد و واقعیت‌هایي که وجود دارد و همچنین سرمایه‌ای که نهاد روحانیت برای نظام اسلامی دارد، شناخته شده نیست.

کدخدایی با اشاره به ضرورت معرفی خدمات علما به جامعه، یادآور شد: زمانی که انسان به خارج از کشور سفر می‌کند و می‌بیند که آنان برای صاحبنظران، اندیشمندان و بزرگان گذشته خود احترام خاصی قائلند و افکار آنها ترویج می‌دهند، حسرت می‌خورد که چرا این مسئله در کشور ما کمرنگ است، بنابراین رسانه حوزه در زمینه معرفی علمای سلف و ترویج اندیشه‌های این بزرگان رسالت سنگینی را بر عهده دارد.

*ضرورت آشنایی جوانان و دانشگاهیان با خدمات حوزه

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که حوزه در طول تاریخ خدمات بسیار فراوان و ارزشمندی ارائه کرده است، خاطرنشان ساخت: آحاد جامعه به ویژه قشر جوان و دانشگاهی می‌بایست با کارکردها و دستاوردهای حوزه و اینکه چه شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه تربیت شده‌اند که هر کدام از آنان در حال حاضر سکان‌دار بخش مهمی از نظام اسلامی هستند و نیز علمای بزرگی که با ایثار و فداکاری به عنوان همراه و یار و یاور امام خمینی‌(ره) زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلاب و نظام اسلامی شدند، آشنا شوند.

کدخدایی در پایان اشاره‌ای هم به خدمات سیاسی حوزه داشت و گفت: حوزه و حوزویان در عرصه سیاسی با تأسی به احکام الهی و در دیگر عرصه‌ها خدمات بی بدیلی را داشته‌اند و اگر رسانه حوزه بتواند این خدمات ارزشمند و تاثیر گذار را به نحو شایسته‌ای اطلاع‌رسانی نماید، قطعا در ثواب آنها سهیم خواهد بود.

 در ابتدای این بازدید، کریم دلفانی، سردبیر حوزه‌نیوز توضیحاتی را پیرامون کارکردهای سامانه اطلاع‌رسانی حوزه (مرکز خبر حوزه‌های علمیه و هفته‌نامه افق حوزه) ارایه کرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha