جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه نیوز؛ ایرانی نبود و هرچند که در خانواده ای در بصره عراق به دنیا آمد، اما روحیه عدالت طلبانه و حق مدارانه فراتر از ملیت و آب و خاک از ابتدای زندگی در او موج می زد و...

حوزه نیوز؛ ایرانی نبود و هرچند که در خانواده ای در بصره عراق به دنیا آمد، اما روحیه عدالت طلبانه و حق مدارانه فراتر از ملیت و آب و خاک از ابتدای زندگی در او  موج می زد و این گونه بود که پس از فرار از دست رژیم بعث صدام ملعون، وقتی به ایران آمد، به عضویت لشکر بی ادعا و مخلص امام خمینی(ره) در آمد و سرانجام نیز در دفتر شهیدان انقلاب و اسلام نامش برای همیشه ثبت و ضبط گردید.

6 روز بیش تر از مهرماه سال 41 شمسی نگذشته بود که علي سامر در خانواده‌اي مذهبي و متدين در شهر بصره متولد شد.

این طلبه شهید، تحصيلات دانشگاهی خود را تا پايان دوره فوق ليسانس در رشته کشاورزي با موفقيت سپري کرد.

در زمان اوج گيري انقلاب اسلامي ايران، در کشور عراق فعاليت چشمگيري در زمينه‌هاي مختلف از جمله، پخش و انتشار اعلاميه‌هاي امام خميني(ره) داشت؛ شدت گرفتن مبارزاتش همان و تحت تعقیب قرار گرفتن از سوی رژيم بعث عراق و دستگيری همان!

پس از دستگيري توسط عمال صدام، حدود شش ماه در زندانهاي عراق شکنجه شد و به دليل صدور حکم اعدامش توسط رژیم خبیث بعث، به ايران گريخت و پناهنده شد.

شهيد سامر پس از عزيمت به ايران براي اين‌که شناسايي نشود، نام مستعار حسين عباس مردان را براي خود برگزيد.

وي پس از مدتي اقامت در ايران در سال 1362 ازدواج کرد و همراه همسرش راهي شهر مقدس قم شد. به دليل علاقه وافرش به علوم حوزوي نسبت به کسب علوم و معارف اسلامي همت گماشت و از محضر اساتيد گرانقدری در حوزه علميه قم بهره ها گرفت.

این طلبه مبارز، از روحي بلند، ايماني قوي و اخلاقي پسنديده برخورداربود به گونه ای که هيچ گاه خود را از ديگران برتر و بالاتر نمي‌دانست و از کمک و ياري به ديگران دريغ نداشت.

شهيد سامر براي حفظ ارزشهاي نظام اسلامي به عضويت بسيج در آمد و از همان لحظه‌هاي آغاز حضورش در ايران، راهي جبهه‌هاي حق عليه باطل شد. سرانجام این سرباز غیر ایرانی خمینی کبیر، در نهم اسفند ماه سال 1365 در عمليات کربلاي 5 در حمله به پاسگاه زيد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ديدار يار شتافت و پيکر مطهرش در گلزار شهداي قم آرام گرفت.

روحش شاد و راهش پررهرو باد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha