پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام نبوی

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه با اشاره به نیاز های جدید عرصه تبلیغ، گفت: باید به تناسب نیازها و رشد جمعیتی، زیرساخت‌های فرهنگی و تبلیغی را حداقل 4 برابر کنیم تا بتوانیم پاسخ‌گو باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی، در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با تبیین نیاز های تبلیغی جامعه بشری، خواستار حضور جدی روحانیون در عرصه تبلیغ شد.

وی با اشاره به این که بدلیل وقوع انقلاب اسلامی و رشد جمعیت، نیازهای جدیدی برای عرصه تبلیغ به وجود آمده است گفت: در آموزش و پرورش 110 هزار مدرسه و حدود 80 هزار مسجد وجود دارد که بخش اعظم آنها بدون روحانی می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به نیاز دستگاه قضایی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به حضور روحانیون توانمند، تاکید کرد: باید به تناسب نیازها و رشد جمعیتی، زیرساخت‌های فرهنگی و تبلیغی را حداقل 4 برابر کنیم تا بتوانیم پاسخ‌گو باشیم.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه با اشاره به این که در حال حاضر نمی‌توانیم پاسخگوی حجم عظیم نیازها باشیم، یادآور شد: بسیاری از طلاب و فضلای حوزه جذب مراکز اداری و یا تحقیقی و پژوهشی شده و از عرصه تبلیغ غافل می شوند.

وی با اشاره به ساماندهی 3 هزار 500  مبلغ از سوی معاونت تبلیغ حوزه، گفت: برنامه هایی برای تقویت فضای تبلیغی طراحی شده است و مجمع نمایندگان می تواند در این عرصه یاری گر ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی، تربیت راهنمای سطح یک، دو و سه، راه‌اندازی سفیران هدایت، آموزش فرهنگیان و افرادد متدین بریا روشن شدن چراغ مساجد، اجرای طرح هجرت بلند روحانیون، کار بر روی کتب آموزش و پرورش، راه‌اندازی مدارس امین، حضور مبلغین در فضای مجازی، چاپ کتب در زمینه روش‌های نوین تبلیغی و ... را از مهمترین اقدامات معاونت تبلیغ حوزه برشمرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه در پایان، راه اندازی شبکه ماهواره ای حوزه را از ضرورت های فضای تبلیغی ذکر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha