سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024

هم جلسات قرآن و عقاید را برای جوانان دایر می کرد، هم دستی در نشر کتب اسلامی و ترجمه آثار عربی داشت؛ آری! مجاهدی که چه در دوران قبل از انقلاب و چه پس از پیروزی، در مقابله با نظام طاغوت و دشمنان اسلام و قرآن، به سان سرو، مقاوم و استوار بود، رسالت خود به عنوان یک روحانی را در عرصه علم و فرهنگ ، یک رسالت جهادگرانه می دانست.

در چهاردهمین روز از دومین ماه سال 1336، در خانواده‌اي متدين و مذهبي در شهر تهران چشم به جهان گشود.

شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين احمد انصاري اصل، از همان کودکي، نسبت به سایر هم‌سن و سالان خود داراي ويژگي هاي برجسته و هوش و استعداد فوق العاده‌اي بود. پس از دوران متوسطه به سبب ذوق و علاقه فراوانی که داشت، جذب حوزه‌ علميه تهران شد و این گونه روح تشنه خود را با کسب معارف و علوم اسلامي سيراب کرد.

وي پس از گذراندن درس جامع المقدمات براي ارتقاء دانش خود راهي شهر قم شد و در جوار بارگاه ملکوتي حضرت معصومه(س) از محضر علما و فضلاي حوزه مقدس شهر خون و قیام بهره ها جست.

او که خود از طبقه مستضعف جامعه بود، آني از تلاش و خدمت براي مستضعفين غافل نشد و با روحي بلند به ترويج ارزش هاي والاي اسلامي پرداخت.

شهید انصاری اصل، در تمام فعاليت‌هاي سياسي، مذهبي شرکت داشت و از کوچکترين موقعيت مناسب نهايت بهره مندي را در بيان اهداف مقدس دين مبين اسلام به کار مي‌بست.

در دورانی که سربازان گهواره ای امام خمینی(ره) کم کم ، نوجوان و جوان می شدند یعنی در سال هاي دهه 50 ، این روحانی مبارز، فعالانه به تکثير و توزيع کتب اسلامي می پرداخت و از مبارزه و تلاش در جهت افشاگري رژيم منحوس پهلوي غافل نمی شد.

 شهيد انصاري اصل به علت تبحر در زبان عربي، در تحقيقاتش بر روي کتب دانشمندان اسلامي بهره فراوان برد و تا زمان شهادت چندين کتاب ترجمه کرد و یا این که در دست ترجمه داشت.

از آن جا که یکی از مهم ترین بایسته های پیروزی انقلاب و نهضت را در لزوم توجه به کار علمی و فرهنگی می دانست، علاوه بر برپايي جلسات قرآن و اصول عقايد و ترغیب نسل جوان در این خصوص، پس از مراجعت به تهران، انتشارات نجم را ایجاد کرد و در اولین گام ، کتاب مذهبي مهدي موعود را انتشار داد. دراين هنگام به شدت از سوي ساواک تحت تعقيب قرار گرفت و طی چندين بار دستگيری، بازداشت و زنداني حتی منزلش مورد تفتيش قرار گرفت.

در دوران شکوفايي انقلاب ، فعاليتش از انسجام بيشتري برخوردار شد به گونه ای که در واقعه زلزله طبس به ياري زلزله زدگان شتافت و در اين راه به افشاگري رژيم طاغوت و هدايت مردم محروم و مستضعف منطقه پرداخت.

پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي و طغيان عناصر ضد انقلاب در غرب کشور و منطقه کردستان، به طور داوطلبانه با گروه شهيد دکتر چمران عازم مريوان شد.پس از طي دوره نظامي به شهرستان پاوه منتقل شد و با 35 تن از پاسداران شجاع، مسؤليت دفاع از بيمارستان شهر را پذيرفت و سرانجام این روحانی مبارز خستگی ناپذیر در جنگي نابرابر در 22 مردادماه سال 1358 مصادف با 23 رمضان به دست ضد انقلاب زبون به فيض عظیم شهادت نايل آمد و پيکر مطهرش در بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha