جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه باید از ظرفیت پایگاه عظیم فرهنگی مسجد مقدس جمکران برای تبلیغ دین به جوانان استفاده کند اما این ارتباط هنوز ایجاد نشده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه حجت‌الاسلام مرتضی وافی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دبیرخانه شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار شدبا اشاره به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ماه ربیع الاول گفت: مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسگری(ع) سه شنبه، 11 بهمن ساعت 19 با سخنرانی حجت‌الاسلام گنجی و مداحی حاج محمود کریمی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: همایش دانشجویی عصر آفتاب از سوی کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور به ویژه دانشگاه‌های استان‌های همجوار استان قم نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی، تشکل‌های فعال دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: دوره آموزشی همایش عصر آفتاب در استان قم برگزار شده و اختتامیه این همایش 13 بهمن با سخنرانی علیرضا پناهیان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام وافی با اشاره به تدوین سرفصل‌ها و مباحث آموزشی با همکاری موسسات دانش بنیان در قم به ویژه در حوزه مهدویت گفت: پیش‌بینی می‌شود هزار و 500 تا دو هزار نفر در دوره آموزشی این همایش شرکت کرده و پنج هزار نفر از استان‌های همجوار در اختتامیه همایش حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جشن شکوفه‌های نور 15 بهمن ساعت 10 برای کودکان شش تا 9 سال برگزار شده و مرکز اردوهای دانش‌آموزی به عنوان مفتاح 15 بهمن بعد از نماز ظهر و عصر افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

*همایش با نور تا ظهوربا حضور معاون قوه قضاییه

حجت الاسلام وافی گفت: مسجد جمکران یکی از مکان‌های اصلی برای برنامه‌ریزی برگزاری جشن‌های دهه فجر بوده که همایشی را با عنوان با نور تا ظهور 18 بهمن برگزار کرده و حجت‌الاسلام رئیسی معاون قوه قضائیه در این مراسم سخنرانی می‌کند .

معاون فرهنگی مسجدجمکران با اشاره به اعلام فراخوان نخستین همایش جمکران گفت: امیدواریم با تدوین چشم‌انداز افق 1404 مسجد جمکران با حضور 400 نفر از اندیشمندان بتوانیم ظرفیت‌سنجی لازم را برای این پایگاه عظیم معنوی و تشیع انجام دهیم

وی از فراخوان نخستین همایش ملی دوسالانه کتاب مهدویت در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: راه‌اندازی دبیرخانه نخستین همایش دو سالانه کتاب مهدویت به عهده معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بوده و این همایش هشتم تیر ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران یادآور شد: دو بخش ویژه انتخاب آثار فاخر مهدوی در رسانه و تجلیل از ناشران برگزیده کشور که آثار فاخر منتشر کردند از دیگر برنامه‌های این همایش است.

وی برگزاری نخستین کنگره شعر مهدوی روح آدینه در نیمه شعبان را مورد توجه قرارداد وبیان داشت: کنگره سراسری شعر مهدوی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام وافی در پایان از تولید مستند تشرف حضرت امام خمینی (ره) به مسجد مقدس جمکران در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این مستند همراه با خاطراتی از بزرگان و علما است و هم‌چنین شبهات مطرح‌شده در مورد عدم توجه حضرت امام (ره) به مسجد مقدس جمکران پاسخ داده  شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha