جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مدیر اطلاع رسانی آستان علوی اعلام کرد: آستان مقدس علوی در نجف اشرف برای تالیفات در مورد امام علی (ع) جایزه تعیین کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، هاشم الباججی گفت: بخش امور فکری حرم مقدس علوی همزمان با انتخاب نجف اشرف به عنوان پایتخت فرهنگی اسلام در سال 2012 فعالیت های متعددی را آغاز کرده است به طوری که امسال پخش رادیو حرم به دوازده ساعت در شبانه روز رسیده و آستان مقدس قصد دارد پنجمین نمایشگاه بین المللی خود را در ماه فوریه آینده برگزار کند.

الباججی افزود: جایزه نوآوری فکری بر دو محور تمرکز دارد، اول: امام و انسان دوستی، دوم: امام و تفکر جهانی و اسلامی. این آستان از نویسندگان و مؤلفین برای نوشتن در مورد شخصیت امام علی(ع) دعوت به عمل می آورد و جایزه نفر اول یک قطعه طلا و ده هزار دلار است.

الباججی افزود: جوایز دیگری که برای شرکت کنندگان در مسابقه تالیف در نظر گرفته شده برای نفر دوم هفت هزار و پانصد دلار و قطعه نقره ای و برای نفر سوم پنج هزار دلار میباشد. همچنین کتاب های شرکت کنندگان به چاپ خواهد رسید و به تمام شرکت کنندگان گواهی رسمی اعطا خواهد شد و روز 15/9/2012 آخرین مهلت دریافت آثار خواهد بود.

الباججی افزود: شعبه امور فرهنگی آستان علوی تا کنون 60 کتاب در مورد تفکر و سیره امام علی(ع) چاپ کرده و همچنین از میان روزنامه ها و مطبوعات نجف اشرف مانند مجله الغری و الشعاع و النجف کتبی را به چاپ رسانده به اضافه ادبیات کودکان و پایان نامه های دکترا که در مورد امام علی(ع) نگاشته شده است.

وی ابراز داشت: در سال جاری، نمایشگاه کتب نفیس و خط عربی و سجاده و تصاویر قدیمی نجف برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha