پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ابلاغ کلیات و برنامه رشته تبلیغ با گرایش حج، ویژه بانوان طلبه از سوی شورای عالی حوزه‌ خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی با اعلام این خبر،  با اشاره به اینکه رشته تبلیغ با گرایش حج از سال آینده در مقطع سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران تدریس خواهد شد، گفت: در این رشته طلاب مبانی اعتقادی،‌ مسائل،‌ مهارت‌های ارتباطی و روش‌های لازم برای تبلیغ و مدیریت فرهنگی در حج و زیارت را می‌آموزند و توان تبلیغ و پاسخگویی به نیازهای مربوط به آن را کسب می‌کنند و در پایان موفق به دریافت دانشنامه این رشته می‌شوند.

وی اهداف راه‌اندازی این رشته را شامل توسعه شناخت، نسبت به مسائل و مباحث مربوط به حج و زیارت، تبیین و دفاع از عقائد شیعه امامیه و پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات، تامین مبلغان و مدیران فرهنگی برای حج و عمره،‌ ایجاد توان تدریس در دوره‌های کاربردی و کوتاه‌مدت مربوط به حج و زیارت، تقویت مهارت‌های ارتباطی مورد نیاز،‌ تربیت طلاب مستعد جهت ورود به سطوح بالاتر و شناخت استدلالی مسائل فقهی و اصولی عنوان کرد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه نظام آموزشی این رشته نیم‌سالی واحدی و حضوری است، افزود: طول دوره سطح سه این رشته بدون احتساب پایان‌نامه، حداقل هفت نیم‌سال و حداکثر 10 نیم‌سال است.

وی با اشاره به ضرورت‌های ارائه این رشته در حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: جایگاه والای فریضه عبادی -سیاسی حج در آموزه‌های دینی و نقش آن در تحکیم وحدت امت اسلامی، رسالت حوزه علمیه در تربیت مبلغان و مدیران فرهنگی در عرصه حج و زیارت و نیاز حجاج و زائران به تبیین مسائل اعتقادی، اخلاقی و عبادی و نیاز به راهنمایی و نظارت بر اعمال و مناسک آنها راه‌اندازی و ارائه این رشته را ضروری می‌سازد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دارا بودن مدرک علمی سطح دو از حوزه علمیه و قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه علمی به منظور پذیرش در این دوره ضروری است، خاطرنشان کرد: طلاب این رشته، 30 واحد دروس عمومی و 67 واحد دروس تخصصی را طی می‌کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، وی از اهتمام به تعالی اخلاقی و معنوی طلاب، اهتمام به تقویت استقلال فکری و اعتماد به نفس در مسائل علمی و مهارتی،‌اهتمام به تقویت تعبد دینی و دفاع از عقائد و هویت شیعه امامیه، تاکید بر بهره‌گیری از ابزار و روش‌های کارآمد آموزشی با اهتمام به سنت‌های حوزوی و تاکید بر پویایی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و توجه به نیازهای روز به عنوان برخی از سیاست‌های قابل اجرا در این رشته یاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha