سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

به راستی این چه عرفان عظیمی است که عاشقان و دلباختگان روح خدا پیدا کردند و راه خون خدا را با سرافرازی و بصیرت پیمودند.

حوزه نیوز؛ شهدای ما ثابت کردند که می شود یک شبه ره صد ساله را پیمود و داود به راستی که این گونه بود؛ 21 ساله باشی و در عنفوان جوانی و لذایذ مرسوم دوران شباب، عشق شهادت برای اسلام عزیز داشته باشی و در وصیت نامه ات خطاب به خواهران و برادران ایمانی به درستی بنویسی؛ « اسلام برای میوه دادن نیاز به خون دادن و خون دل خوردن ما دارد» و به راستی این چه عرفان عظیمی است که عاشقان و دلباختگان روح خدا پیدا کردند و راه خون خدا را با سرافرازی و بصیرت پیمودند.

تیرماه سال 1344 به نیمه خود رسیده بود که در خانواده مذهبی دانش کهن، شور و شعفی از بابت به دنیا آمدن نوزاد پسر خانه به وجود آمد.

داود دانش کهن، دوران کودکی خود را با شركت در مجالس مذهبي و تكايا سپری نمود و این گونه در همان آغاز زندگی با روح اسلام و قرآن به خوبی مانوس شد.

این شهید والا مقام ، دوران ابتدايي و راهنمايي خود را با موفقيت طي كرد و در مقاطع بالاتر تحصیلی، پس از اخذ مدرك رياضي فيزيك در رشته مهندسي مواد پذيرفته شد، لیكن عشق به فراگيري علوم ديني و معارف اسلامي راه تحصيل او را تغيير داد.

این گونه بود که راهي حوزه علميه قم گشت و با تلاش و جديت به كسب علوم حوزوي و شاگردی مکتب آقا امام صادق(ع) پرداخت.

در همان دوران جهاد فرهنگی را از نظر دور نداشت و از این رو، فعالانه در كتابخانه مسجد امام حسن عسگري(ع) شهر مقدس قم فعاليت كرد و در تبليغ مذهب تشيع و ارشاد نوجوانان و جوانان از هيچ كوششي فروگذار نکرد.

 آغاز جنگ تحمیلی به راستی فصل عشق بازی مریدان خمینی کبیر بود تا در میانه میدان، رقصی چنان کنند که تا دنیا دنیاست، آدمیان در برابر عظمت روح آن ها، سر خم کند.

جنگ که شروع شد داود جوان سر از پا نمی شناخت. دو بار در جبهه‌هاي حق علیه باطل شركت مؤثر داشت؛ در اولين حضورش در منطقه عملیاتی خيبر مجروح شد، پس از التيام جراحت، دوباره عاشقانه به جبهه اعزام شد و در تاريخ دوم تير ماه 1365 در منطقه جزيره مجنون بر اثر اصابت تركش خمپاره عاشقانه به نداي هل من ناصر سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) لبيك گفت و پيكر پاكش در بهشت‌زهرا(س) آرام گرفت.

شهید دانش کهن در فرازي از وصيتنامه‌‌اش، امت اسلامي را اينگونه سفارش كرده است:

 «اسلام درختي است كه براي ميوه دادن احتياج به خون دادن و خون دل خوردن دارد، پس برادرانم سعي كنيد با فكر و زبان و قلم و جان و مال خود با انقلاب و دولت مورد تأييد امام(ره) همكاري و همراهي كنيد. به خود بيائيم و پيام انقلاب و امام عزيزمان را دريابيم و لحظه‌اي از ولايت فقيه و دامان اسلام جدا نشويم و در برابر فشارهايي كه از سوي ابرقدرتهاي خارجي و عوامل داخلي و نفوذي آنها بر ما تحميل مي‌شود گردن خم نكنيد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha