شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 279041
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۵

معیارهای انتخاب همسر ایده‌آل از دیدگاه اسلام در مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه تهران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین رجایی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به آیاتی از سوره روم گفت: یکی از آیات خداوند که در قرآن به آن اشاره شده است، بحث ازدواج می‌باشد که در دین مبین اسلام نیز به آن تاکیدات فراوانی شده است.

وی اصل اولیه و مهم ازدواج را آرامش دانست و افزود: آرامش اصل مهمی است که به هیچ عنوان نباید در زندگی به هم بریزد که پرهیز از مسایلی که باعث دلسردی می‌شود از جمله آنها است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پردیس مدیریت دانشگاه تهران با بیان برخی نکات مهم زندگانی ادامه داد: یکی از مواردی که همسران باید به آن اهتمام داشته باشند بحث مسایل بعد از ازدواج است که توجه به انتظارات معقول از جمله انتظاراتی است که زوجین باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوره آیاتی از بقره اظهار داشت: انتخاب همسرداری رفتار و معاشرت راحت‌تر احترام متقابل به یکدیگر و توجه به نیازهای هم دیگر از جمله مسائلی است که در قرآن به آن جهت رعایت زوجین تاکید شده است.

وی همچنین با اشاره به برخی از راهکارهای عملی موفقیت زوجین در زندگی گفت: یکی از نکات مهمی که زوجین باید به آن توجه داشته باشند بیان نکردن برخی از مسایل حاشیه ای ریز زندگی به هم دیگر است چرا که این اوامر باعث می‌شود تا پایه‌های زندگی دچار تزلزل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha