پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

مجموعه‌ داستان زندگي پيامبر(ص) و ائمه(ع) برای کودکان و نوجوانان به قلم حجت الاسلام مرتضي دانشمند، رتبه شایسته تقدیر گروه ادبیات و هنر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه را کسب کرد.

به گزارش سرویس علمی وفرهنگی خبرگزاری حوزه، اين مجموعه (قصه‌هاي شيرين) براي مخاطبان كودك و نوجوان (گروه سني «سال‌هاي پاياني دبستان») به نگارش درآمده است. 

نويسنده مي‌كوشد با استفاده از منابع ديني و كتب معتبر همچون اصول كافي، اسد الغابه، بحارالانوار، داستان‌هاي مربوط به پيامبر گرامي اسلام(ص) و اهل بيت ايشان و نيز سخنان گهربارشان را در قالب‌هايي شيرين و جذاب و با زبان مناسب اين گروه سني به آنان عرضه كند.

 از جذّابيّت‌هاي كتاب اينكه هر داستان با تصاوير و نقاشي‌هاي متناسب با متن گيراتر و زيباتر شده است. برخي از عناوين اين مجموعه عبارتند از: «آن روز شيرين» كه دو قصه را روايت مي‌كند، «خواب عجيب پيامبر(ص)»، سكّه‌اي از آسمان» و «مي‌خواهم دانشمند شوم» كه هر يك از آنها، چهار قصه‌ي شيرين از زندگي پيامبر(ص) را براي مخاطبانش روايت مي‌كند. 

نگارنده در مقدمه‌ي اين مجموعه آورده است: «من در كوچه‌هاي خودمان، در شهر خودمان و در ميهن اسلامي‌مان، بچه‌هاي زيرك و باهوشي را مي‌شناسم. آنها هميشه با خودشان فكر مي‌كنند چه كار كنند تا خدا آنها را دوست داشته باشد، چه كار كنند تا پدر و مادر از دست‌شان خشنود شوند، چه كار كنند تا آقا و خانم معلم‌ها آنان را دوست داشته باشند، چه كار كنند تا به بهشت بروند و صدها «چه كار كنند ديگر». من كتاب «قصه‌هاي شيرين از زندگي پيامبر را به همه‌ي آنها تقديم مي‌كنم.»

همين مولف در مجموعه‌ي ديگر با عنوان «چهارده سبد گل» مي‌كوشد تا كودكان را با زندگي چهارده معصوم (ع) آشنا كند.

مجموعه داستانی«زندگی پیامبر و ائمه» از سوی بوستان کتاب قم منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha