جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مجموعه داستان‌هاي طنز دفاع مقدس براي نوجوانان نوشته محسن صالحي حاجي‌آبادي رتبه شایسته تقدیر گروه علمی ادبیات و هنر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه را کسب کرد.

به گزارش سرویس علمی و فرهنگی خبرگزاری حوزه :مجموعه‌ي حاضر، به منظور نگارش داستان طنز دفاع مقدس براي نوجوانان تهيه شده است. عنوان برخي از اين مجموعه عبارت است از: «اكبر كاراته و بچّه ننه‌ها»، «اكبر كاراته و آقايون كچل».

نويسنده در مقدمه‌ي يكي از كتاب‌هايش مي‌نويسد: «خدا مي‌داند چه حال و هوايي داريم ما. خدا مي‌داند و بچّه‌هاي جنگ. بچّه‌هايي كه بيست سال بعد از جنگ را با خاطره‌هايي از بهشت جبهه و عكس‌هاي همرزمان‌شان سپري كرده‌اند. چه سخت گذشت اين سال‌ها. انگار هر روزش صد سال و هر شبش هزار سال. حالا هم اين خاطره‌ها را كه چون شبحي در ذهن من و بچّه‌هاي مانده از جنگ در خاطرمان مانده، براي شما مي‌نويسيم و مي‌گوييم تا شما هم لبخندي بزنيد و يادي هم از آنها بكنيد. اين‌ها خاطره‌هاي شاد و بازي نوجواناني است كه مانند مردان بزرگ، زندگي كردند و دليرانه از ايران هميشه اسلامي دفاع كردند. جمعي شهيد شدند و عده‌اي به فيض جانبازي نايل شدند.» محتواي كتاب كه خاطرات نويسنده است در قالب داستان‌هاي كوتاه با زبان طنز و شيرين و گاه با برخي تصاوير به مخاطبان عرضه مي‌گردد.

 در پايان هر كتاب نيز تعدادي عكس از دوران دفاع مقدس همراه با توضيحات عرضه شده است.

مجموعه داستان طنز دفاع مقدس برای نوجوانان  از سوی  انتشارات عمو علوی منتشر شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha