پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

«رساله‌ي مصور» که به همت حجت الاسلام عليرضا محمدي‌نژاد وتعدادی از همکاران بر اساس نظرات هفت تن از مراجع معظم تقلید گردآوری و تنظیم شده است ،عنوان شایسته تقدیر گروه علمی تکنولوژی آموزشی را کسب کرد .

 به گزارش سرویس علمی و فرهنگی خبر گزاری حوزه :كتاب حاضر با هدف آسان‌سازي يادگيري و عمل به احكام به شيوه‌اي نو همراه با تصاوير مناسب و جدول‌هاي گويا و با زباني شيوا و روان به بيان احكام مورد نياز براي گروه‌هاي مخاطب پرداخته است.

تهيه‌كنندگان اثر، فتاوا و نظرات هفت نفر از مراجع بزرگوار تقليد، آيات عظام: امام خميني، بهجت، خامنه‌اي، سبحاني، سيستاني، صافي گلپايگاني و مكارم شيرازي را در قالب احكام وضو، نماز و مسجد به خوانندگان عرضه كرده‌اند و اساس كار خود را  بررسي دقيق منابع دست اول فارسي و عربي كه مورد تأييد دفاتر مراجع بوده است؛ همچون توضيح المسائل، استفتائات جديد، استفتائات موجود در پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني آنها، استفتائات كتبي موجود در بايگاني مؤسسه‌ي اطلس تاريخ شيعه، حواشي مراجع بر عروةالوثقي و منهاج الصالحين و وسيله النجاه قرار داده‌اند.

 پرداختن به احكام و مسائل ضروري و مورد نياز برخي قشرها مانند نوجوانان، جوانان، دانشجويان، ورزشكاران، بيماران و بازيگران و بيان احكام تكليفي «واجب و حرام» و احكام وضعي «باطل و صحيح» در دستور كار نويسندگان بوده است. روزآمدسازي واژه‌ها و يادكردهاي فقهي، حذف اصطلاحات نامتعارف، استفاده از چارچوب‌هاي گوناگون با عنوان «توجه»، «نكته» و پرسش» براي توضيح بيش‌تر برخي واژه‌ها و آشناسازي مخاطب با برخي نمونه‌ها و مصاديق احكام از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين كتاب مي‌باشد.

گاه متناسب با هر موضوع، داستان‌ها و نكاتي خواندني از زندگي اهل بيت (ع) و علماي ربّاني با عنوان «بياموزيم»، همچنين حكمت و چرايي برخي از احكام يا نكته‌هاي آموزنده‌ي اخلاقي و يادسپاري‌هايي براي پيش‌گيري از وسوسه در احكام آمده كه به تشويق و راهنمايي خواننده مي‌پردازد.

 از نوآوري‌ها و جاذبه‌هاي مهم در اين طرح، بهره‌وري از تصاوير و نقاشي‌هاي آموزشي دقيق و كارشناسي شده در كنار متن‌ها و توجه به جذابيت‌هاي بصري و هنري با هدف ايجاد انگيزه براي مطالعه است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha