جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 283230
۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸

اگر یک روحانی یا مبلغ در این منطقه استوار مانده و فعالیت می کند به معنای کامل از خود گذشتگی و ایثار است و مسئولین حوزه باید این امر را در نظر گرفته و برای رفع این مشکلات تصمیمی اساسی اتخاذ نمایند.

حجت الاسلام علی ولایتی زاده نماینده طرح هجرت بلندمدت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به فضای مناسب تبلیغی مناطق جنوبی کشور اظهارداشت : مناطق جنوبی کشور دارای فضای بسیار بکری برای تبلیغ آموزه های دینی است که متاسفانه  در نبود روحانی و مبلغ دینی ، ادیان و مذاهب دیگراز جمله وهابیت به شدت در این منطقه فعالیت می کند و تبلیغات خود را در آن متمرکز کرده اند.

وی علت شدید تر شدن فعالیت های وهابیت در منطقه را کمبود روحانی عنوان کرد و افزود:اگر روحانی شیعه در این منطقه حضور داشته باشد مردم به هیچ وجه حتی جذب تبلیغات انحرافی وهابیت نمی شوند اما متاسفانه خلا وجود روحانیت شیعه امکان ابراز وجود را برای این فرقه بوجود آورده است.

نماینده طرح هجرت بلند مدت استان بوشهربا اشاره به علل کمبود روحانی در این مناطق و مخصوصا عسلویه تصریح کرد: گرمای شدید هوا اولین دلیل عدم استقبال مبلغان برای فعالیت در این مناطق است که کار تبلیغی را برای طلاب مخصوصا طلاب غیربومی بسیار دشوار می کند.

وی ادامه داد: گرمای شدید هوا وفعالیت پالایشگاهها و مراکز نفتی باعث ایجاد محیط و فضایی صنعتی و مسموم در منطقه شده است که استنشاق بیش از اندازه ی آن بسیار خطرناک است و فلسفه 2هفته کار و 2 هفته تعطیلی کارکنان شرکت حاضر در آنجا هم به همین دلیل است تا از بروز مشکلات ناشی از هوای آلوده و سمی جلوگیری شود.

حجت الاسلام ولایتی زاده افزود: متاسفانه شرایط کاری در این منطقه برای روحانیت متناسب با این استاندارها نیست و طلاب باید در طول ماه به طور کامل در منطقه حضور داشته باشند که همین امر باعث بروز مشکلات عدیده ای برای مبلغان و خانواده های آنها می شود بطوریکه بسیار از خانواده های طلاب پس از گذشت چندین ماه با بیماری های مختلف و حتی سقط جنین بر اثر استنشاق گازهای سمی مواجه می شوند که اسناد بسیاری در این زمینه در دست است.

نماینده طرح هجرت بلند مدت استان بوشهراذعان داشت: این امر در حالی است که بسیاری از مناطق استان بوشهر از جمله کنگان،عسلویه و بندر طاهری با فعالیت شدید وهابیت مواجه است؛و از تمام امکانات روز در این منطقه بهره می برد و از وجود خلأ دینی سود می برد.

وی خاطرنشان ساخت : اگر یک روحانی یا مبلغ در این منطقه استوار مانده و فعالیت می کند به معنای کامل از خود گذشتگی و ایثار است و مسئولین حوزه باید این امر را در نظر گرفته و برای رفع این مشکلات تصمیمی اساسی اتخاذ نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha