جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 289585
۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴

گروهی از انجمن خوشنویسان طلاب کشور با حضور درغرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از 6 هزار دست نوشته هنری خطاطی اسماء الله را در قالب خوشنویسی به بازدیدکنندگان نمایشگاه هدیه می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در نمایشگاه قرآن، زین العابدین اسماعیلی رئیس انجمن خوشنویسان طلاب کشوردرباره برنامه های این غرفه در ماه مبارک رمضان  گفت: گروه انجمن خوشنویسان طلاب کشور امسال برای اولین بار با حضور در غرفه دفتر  تبلیغات اسلامی و بادعوت از  دو هنرمند طلبه که در زمینه خوشنویسی خطاطان به نامی هستند، آثار هنری مختلفی از جمله خطاطی اسماءالله و امامان معصوم (ع) به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن هدیه می دهند.

وی هدف از حضور در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن را برقراری ارتباط بازدیدکنندگان با کتاب آسمانی الهی قرآن عنوان کرد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم براساس رسالت تبلیغی که در حوزه دین بردوش دارد امسال با دعوت دوتن از انجمن خوشنویسان طلاب کشور برای اولین بار سعی کرده، تا وظیفه ابلاغ این امانت را به توده مردم توسعه بخشیده و گام موثری در حوزه تبلیغ دین با استفاده از ابزارهنربردارد.

رئیس انجمن خوشنویسان طلاب کشور افزود: از آنجا که هنر یک سلاح لطیف روحانی برای انتقال مفاهیم عرفانی است و به گفته رهبر معظم انقلاب که با استفاده ازابزارهنر می توان مضامین عرفانی و آیات الهی صدها برابر درذهن ها ماندگار خواهد بود.

وی افزود: انجمن خوشنویسان طلاب کشوربه تناسب مضامین ومحتوای نورانی ماه مبارک رمضان برای ابلاغ رسالت با استفاده ازابزارهنربه خصوص خوشنویسی که یک هنر تاریخی است با حضور استادان برجسته خوشنویسی طلاب مضامینی چون آیات نورانی قرآن، اسما متبرک خداوند و ائمه معصومین (ع) را در ورقه های تهذیب نوشته و به بازدید کنندگان هدیه می دهد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیش از هزار اثرخوشنویسی با نام مبارک امام حسن (ع) در بین بازیدکنندگان توزیع شده است.

وی در پایان افزود: به مناسبن شبهای قدر نیز قرار است بیش از هزار هنر خوشنویسی متبرک به نام امیر المومنین (ع) در بین بازدیدکنندگان توزیع می  شود.6/313 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha