شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از صرف هزینه‌‌های کلان برای ورزش حرفه‌ای و غرب زدگی در آن انتقاد کردند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید ظهر امروز در ادامه جلسات تفسیر خود در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که منافقان همواره از مرگ می‌ترسند، گفتند:‌ هرچه ایمان بیشتر باشد،‌شجاعت و شهامت انسان‌ها نیز بیشتر است؛ چرا که مرگ برای اهل ایمان، رسیدن به نعمات بزرگ الهی و قرار گرفتن در رحمت پروردگار است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به علاقه علی(ع) به شهادت افزودند: با مطالعه حالات اصحاب پیامبر و ائمه معصوم(علیهم‌السلام) می‌بینیم که این سیره، درمیان اصحاب معصومین(علیهم‌السلام) نیز وجود داشت که بر اثر ایمان کامل خود، عشق به شهادت داشتند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیه : «لقد کان فی رسول الله اسوة الحسنه»، گفتند: اسوه به معنی سرمشق نیست، بلکه به معنی سرمشق گرفتن، تأسی کردن و قدم جای قدم‌های دیگری گذاشتن می‌باشد. پیامبر در تمامی عرصه‌ها الگویی برای همه بود.

معظم‌له با اشاره به شجاعت پیامبر(ص) درمیدان نبرد و با بیان این که ایشان در میدان جنگ، بر خلاف فرماندهان دوران ما که در پشت سپاه هستند، نزدیک‌ترین افراد به دشمن بودند، ادامه دادند:‌ رسول اکرم(ص) در میدان ساده‌زیستی نیز  سرمشق بودند، به گونه‌‌ای که برای شب زفاف علی و فاطمه، دستور داد مقداری روغن و خرما خریدند و بادست خود حلوا درست کردند و در میان میهمانان تقسیم کردند.

ایشان با تأکید بر این که انسان باید در زندگی خود این اسوه حسنه را الگوی  خود قرار دهند، یادآور شدند: متأسفانه، امروز برای برخی‌ها، شب جشن عروسی، شب عزای آنهاست، زیرا که پر خرج و مجلل است تا حفظ آبرو کنند آبرویی که قرار است با این‌چیزها حفظ شود، بهتر این که هرچه زودتر از بین برود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: یکی از موانع اصلی جوانان، هزینه‌ها و خرج‌های ازدواج، مهریه‌ها و جهیزه‌هاست. اگر در ازدواج جوانان این هزینه‌های اضافی نباشد، بسیاری از جوانان،‌ حتی در زمان دانشجویی می‌توانند ازدواج کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به روش امر به معروف و نهی از منکر رسول اکرم(ص) گفتند:‌اگر ورزش امری ساده باشد و مردم ورزش کنند، کاری خوبی است که موجب سلامتی می شود؛ این ورزش باید در همه شهرها و برای اقشار مختلف اجرا شود.

این مرجع تقلید با بیان این که وقتی ورزش حرفه‌ای می‌شود، غرب‌زدگی زیادی ایجاد می‌کند، گفتند: در چنین شرایطی، به جای این که پیامبر(ص) اسوه باشد، کسانی که آن طرف آب هستند اسوه می‌‌شود. چه حقوق‌های کلانی که به برخی ورزشکاران می‌دهند و در جراید نیز نوشته می‌شود، در حالی که جوان دانشمندی که در آزمایشگاه دارویی را که جلوی بیماری‌های خطرناک را گرفته، و ما را بی نیاز از بیگانه می‌کند،‌ کشف می‌کند؛ حقوق ناچیزی می‌گیرد. حقوق آنها اصلاً قابل مقایسه نیست.

ایشان خاطرنشان کردند: تا کی چشم و گوش بسته به دنبال غرب حرکت کنیم.  حتی اگر ورزش‌های حرفه‌ای تنها سرگرمی باشد، عیبی ندارد؛ اما با ریخت و پاش‌هایی که می‌‌شود، فاصله زیادی با حقیقت دارد.

15/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha