پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

عضو هیات علمی جامعه المصطفی با اشاره به دلایل بروز پرخاشگری و مناقشات در جامعه بویژه بین مسئولان، گفت: هر چقدر از ارزش ها و اهداف مقدس فاصله بگیریم احساس عدم رضایت در درون ما بیشتر می شود که بروز و ظهور آن با پرخاشگری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به سئوال مقام معظم رهبری در بحث سبک زندگی مبنی بر این که علت پرخاش گری ها و نابردباری ها در روابط اجتماعی چیست؟، درباره علل پرخاشگری در روابط اجتماعی و سیاسی، تصریح کرد: پرخاشگری نمود نارضایتی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که رضایت و نارضایتی یک امر قلبی و باطنی است، ادامه داد: پرخاشگری ظهور حالت نارضایتی و ناخشنودی است که در درون انسان با حالات مختلفی بروز پیدا می کند.

وی با تاکید بر این که باید ریشه پرخاشگری در جامعه شناسایی شود، ابراز داشت: باطن انسان دنیای عجیبی است؛ برای این که بدانیم رضایت و عدم رضایت  انسان چگونه جلب می شود، باید در دستگاه اهداف و اغراض و التزازات انسانی تحقیق کرد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به دلایل بروز مناقشات در جامعه بویژه بین مسئولان کشور و ملتهب شدن فضای جامعه، خاطرنشان کرد: باید ریشه های این مناقشات و پرخاشگری ها را در دستگاه فکری و ادراکات تعقیب کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی یادآور شد: چیزی که مطلوب اسلام است آن است که انسان برای خدا کارها را انجام دهد و هدفش تنها خدا و ارزش های مقدس باشد؛ زیرا هر چقدر از ارزش ها و اهداف مقدس فاصله بگیریم، احساس عدم رضایت در درون ما بیشتر می شود که بروز و ظهور آن با پرخاشگری است.

آثار منفی پرخاشگری

حجت الاسلام والمسلمین غرویان، آثار منفی پرخاشگری در جامعه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: آثار منفی پرخاشگری در جامعه از بدیهیات است، هر کسی که کمترین حد ادراکات را داشته باشد، متوجه می شود که آثار پرخاشگری در جامعه عدم اعتماد، عصبانیت، اصطحکاکات فیزیکی، جرم و جنایت است و حتی نهایتا پرخاشگری ها به زد و خورد و قتل و سرقت منتهی می شود.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان یادآور شد:  صاحب نظران مسایل جامعه شناختی و روان شناختی و تعلیم و تربیت اعتراف دارند وقتی پرخاشگری در جامعه زیاد می شود طبیعی است که حرص و طمع و خیانت به طور ظریف خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha