چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 300004
۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۲

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: نماز در واقع به سان گذرنامه ای است که تا مورد قبول نباشد، دیگر اعمال پذیرفته نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، شب گذشته طی سخنانی در مراسم عزای حسینی که در حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی در قم با حضور جمع کثیری از علما، روحانیون ، مسئولان و مردم برگزار شد، ضمن توصیه موکد به جوانان مبنی بر اهتمام ویژه به مساله اقامه نماز اول وقت، ابراز داشت: ارزش انسان به نماز اوست و حضرت امام خمینی (ره) در اسرار الصلوة فرموده اند که "روح نماز همانا نشاط و حضور قلب است".

وی ادامه داد: امام باقر(ع) در حدیث گهرباری می فرمایند در چند حالت نماز نخوانید که از جمله حالت کسالت آور، حالت خواب آلودگی و نیز وقتی است که غذای سنگینی خورده اید.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی اضافه کرد: عدم توجه به این نکات و دستورالعمل ها باعث می شود که در نماز ، حس و حال خوب و توام با نشاط به آدمی دست ندهد.

وی با تاکید بر این که نماز مایه آرامش، نشاط و شستشوی روح آدمی است، خاطرنشان کرد: نماز بزرگانی چون آیات عظام خوانساری، بهجت، بهاءالدینی و ... نشان دهنده عمق ارتباط آنان با خالق و معبود خویش بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی همچنین تصریح کرد: اهمیت نماز تا بدان جاست که ترک آن نشانه کفر است و درباره کوتاهی در اقامه آن نیز بسیار مذمت شده، ضمن آن که توفیق را از آدمی سلب می کند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی افزود: نماز در واقع به سان گذرنامه ای است که تا مورد قبول نباشد، دیگر اعمال پذیرفته نمی شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha