جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

برای افزایش رشد جمعیت تشویق کافی نیست و باید مسئولان، مشکلات و موانع این کار از سر راه برداشته وتسهیلات ازدواج و کاهش تشریفات مقدمات تشکیل زندگی را برای جوانان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی امروز(5دی ماه )در دیدار رییس سازمان ثبت احوال کشور، با اشاره به مناسبت‌های تاریخی دی ماه در تاریخ انقلاب گفت: اتفاقات مهمی در تاریخ انقلاب در دی ماه صورت گرفته است از جمله قیام مردم قم در  19 دی سال 56 بود که به دنبال درج مقاله‌ای توهین‌آمیز علیه حضرت امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات،به نوعی آغازگر تظاهرات مردمی در سراسر کشور بود.

معظم‌له افزودند: در روز 17 دی حضرت امام (ره) در تبعید به سر می‌بردند روزنامه اطلاعات با اسم مستعار احمد رشیدی مطلق علیه حضرت امام خمینی(ره)  منتشر کرد و ما به همراه جمعی از روحانیون و علما 18 دی در این خانه جلسه ای تشکیل دادیم و تصمیم بر این شد که دروس حوزه 19 دی تعطیل شود و با ایجاد مقدمات لازم  تظاهراتی در اعتراض به این مقاله صورت بگیرد.

ایشان  در ادامه اظهار داشتند: قیام 19 دی با سرکوب رژیم مواجه شد و تعداد زیادی از مردم و طلاب به شهادت رسیدند و موجب اعتراض و تظاهرات در دیگر شهرهای ایران شد و به پیروزی انقلاب در سال 57 انجامید.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی خروش میلیونی مردم در حماسه 9 دی سال 88 را از وقایع مهم در طول تاریخ نظام اسلامی برشمردند و گفتند: متاسفانه دشمن با استفاده از منافقین و مخالفان  نظام، حرکت ناشایستی را در عاشورای سال 88 مرتکب شد و قلب مردم ایران را جریحه دار کردند.

معظم‌له افزودند: عاشورا تکیه‌گاه انقلاب است و دشمن فکر می‌کرد با تضعیف عاشورا می‌تواند پایه‌های نظام اسلامی را  متزلزل کند ولی مردم با خروش و ظهور خود در حماسه 9 دی تمام این نقشه‌ها را بر آب کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به سیاست غلط کنترل جمعیت گفتند: پیش از این نسبت به افزایش جمعیت نگاه منفی وجود داشت و این نگاه منفی اثرات منفی خود را گذاشت و مسئولان بعد از آن متوجه شدند که این کار غلطی بوده و جمعیت باید افزایش داشته باشد.

ایشان در ادامه تاکید کردند: برای افزایش رشد جمعیت  تشویق کافی نیست و باید مشکلات و موانع این کار از سر راه برداشته شود از جمله اینکه با تسهیل ازدواج و کاهش تشریفات مقدمات تشکیل زندگی را برای جوانان فراهم کنند.

معظم‌له افزودند: جوانانی که ازدواج نمی‌کنند موانع و عذرهایی دارند و مسئولین با ایجاد کار و اشتغال و تامین مسکن این موانع را رفع کرده  که دراین صورت با کاهش سن ازدواج جوانان شاهد افزایش رشد جمعیت خواهیم بود و همچنین با ازدواج به موقع بسیاری از جرایم و بزهکاری‌ها کاهش خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن قدردانی از مسئولین ثبت احوال کار آنان را ارزشمند خواندند و گفتند: گام اول در هر حرکتی شناخت افراد است و برای نظام حاکم مهم است که زیر چتر این حکومت چه افرادی قرار دارند و آمار و اطلاعات افراد در برنامه‌ریزی‌های کشور بسیار موثر است.

معظم‌له خاطرنشان ساختند: حتی با شناخت ویژگی‌ها، استعدادها و برجستگی‌های تک تک افراد جامعه می‌توان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام داد و این کار در پیشرفت و ترقی کشور بسیار موثر است.

13/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha