جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

نوجوانی بیش نبود که این توصیه ماندگار امیر بیان ، امام علی (ع) در جان و دلش رسوخ کرده بود ؛ " اوصیکما بتقوی الله و نظم امرکم".

در تبعیت از طریقت امیرمومنان(ع) هم با تقوا بود و هم در کارهایش نظم و برنامه ریزی را سرلوحه قرار داده بود. در این وادی اهل شعار هم نبود، بلکه در عمل ثابت می کرد پایبندی اش به این شعائر را، کما این که با شهادت مظلومانه خویش هم نشان داد که مردانِ مرد در هنگامه ای که شیپور نبرد و کارزار نواخته می شود، از نامردان متمایز می گردند.

طلبه شهيد حميدرضا شهسواري به راستی که این گونه بود و در این میان، "جزیره فاو" و "والفجر8" مهر تاییدی بود بر دلاوری و رشادت مومنانه اش در حراست از انقلاب و نظام اسلامی در برابر دژخیمان استکباری رژیم بعث عراق.

سال 46 در تهران و در خانواده ای متدین چشم به جهان گشود . پس را از اتمام تحصیلات در مقطع دبیرستان، به جهت علاقه فراوان ، راهی حوزه علمیه شد و بدین وسیله شیفتگی خود به فراگیری قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع)  را به همگان نشان داد.

این شهید والامقام، در زمان اوج گيري انقلاب اسلامي، به همراه خانواده در راهپيمایي هاي باشکوه علیه پهلوی ظالم شرکت داشت و پس از انقلاب نيز ضمن تحصيل علوم ديني، با شرکت فعال در بسيج، در راستاي نشر فرهنگ غني اسلام و حفظ و حراست از آرمانهاي مقدس نظام اسلامي اهتمام ‌ورزيد.

عشق به شریعت مقدس اسلام و نشر کلام گهربار ائمه اطهار(ع) که از اوان کودکي در قلب و جان شهسواري جوانه زده بود، در دوران شباب به اوج خود رسيده بود .

او به راستی که در دوران کوتاه زندگانی خود، مایه زینت آل محمد (ص) بود و با آراسته کردن طینت و باطن خود به فضایلی چون تقوا و پرهیزکاری، خوش خلقی، اعتقاد راسخ به پروردگار و معنویات، به طور عملی مبلغ دین بود و به ویژه در راستای مقابله با منکرات و امر به معروف کوشش ها می کرد.

در صحنه اجتماع، مشاهده مظاهر بدحجابی، خاطرش را می آزرد از این رو همواره تاکید بر حفظ حجاب بانوان داشت.

به برادران ایمانی خود نیز توصیه های ارزشمندی داشت، کما این که در بخشي از  آخرين سفارشات این رادمرد عرصه جهاد و معنویت مي‌خوانيم؛ « اي امت حزب الله! اگر مي‌خواهيد که روحيه رزمندگان اسلام را تسلي بخشيد و ارواح مطهر شهدا را از خودتان خوشحال گردانيد، سعي کنيد در عين حال که روحيه علم و تدريس را در خودتا ن بارور مي‌گردانيد، در معنويتتان هم پيشرفت کنيد، چون به قول رهبر عزيزمان امام امت، تزکيه قبل از تعليم و تعلم آمده است.»

این طلبه شهيد ، گرچه عمري کوتاه داشت اما این ایام بسیار پر فيض و پربرکت بود. هم برای خودش و هم برای جامعه.

بارها و بارها در جبهه‌هاي کردستان حضور يافت و سرانجام نیز با اعزام به منطقه عملياتي فاو، پس از حماسه آفريني و رشادت‌هاي فراوان، در عمليات والفجر 8، در بيست و پنجمین روز از واپسین ماه سال 64  دعوت حق را لبيک گفت و در جمع یاران شهیدش در باغ رضوان، عید نوروز حقیقی را جشن گرفت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha