جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از تولید و عرضه نسخه دوم مجموعه آثار حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) با عنوان«کتابخانه دیجیتالی آیت الله فاضل لنکرانی(ره)»خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، سید مهدی هاشمی امروز سه شنبه (یکم اسفندماه)در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: این  نرم افزار کتابخانه ای محصول مشترک از مرکز نور و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) می باشد.

وی افزود: این کتابخانه شامل متن 41 عنوان کتاب مشتمل بر آثار حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در موضوعات عقاید، تفسیر، حدیث، فقه و اصول به همراه زندگی نامه و تقریرات دروس ایشان است، همچنین شامل متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی و قابلیت جستجو در آیات است.

هاشمی بیان داشت: نمایش بیش از 90 تصویر مرتبط با آیت الله فاضل لنکرانی(ره) و 10 دوره لغت نامه در 62 جلد با قابلیت جستجو و ارتباط با متن کتب از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

وی با اشاره به قابلیت های پژوهشی این نرم افزار اظهارداشت: از قابلیت های پژوهشی این نرم افزار می توان به جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب از طریق کلمات و عبارات،  پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و پژوهشی، مقایسه 2 متن از قسمت های مختلف یک یا 2 کتاب با یکدیگر، نمایه زنی، حاشیه نویسی، رنگی کردن متن، علامت گذاری، امکان یادداشت برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن اشاره کرد.

هاشمی گفت: علاقه مندان برای تهیه این نرم افزار می توانند به نمایشگاه دائمی مرکز نور واقع در بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه چهار مراجعه و یا از طریق سایت اینترنتی www.noorshop.com اقدام به خرید اینترنتی این محصول کنند.

313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha