پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

هتک حرمت مرقد حجربن عدی، صحابی بزرگوار رسول اعظم(ص) و یار باوفای امیرالمومنین علی(ع)، موج عظیمی از خشم و انزجار را علیه تکفیری ها به راه انداخت تا جایی که علمای اهل سنت با تبری جستن از آنان، این اقدام ننگین را محکوم کردند.

طلاب غیرایرانی به عنوان مدافعان مکتب اهل بیت(ع) در سراسر دنیا و پیام آوران اتحاد و برادری در جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام خشم و انزجار از این وحشی گری، خواستار موضع گیری شدیدتر علمای اهل سنت نسبت به این گونه وقایع تلخ شدند.

ابوخلیل از الجزایر که از هتک حرمت مرقد حجربن عدی ناراحت و اندوهگین بود، با اشاره به حضور طولانی مدت خود در سوریه، گفت: من هشت سال در سوریه و در حوزه علمیه القائم شهر سیده زینب(س) حضور داشتم و به عیان شاهد وهابی­ ستیزی مردم این کشور بودم و بعد از این اقدام شنیع نیز به یقین سوری ها انزجار بیشتری از این افراد از خود نشان خواهند داد.

ارادت اهل سنت به حجر بن عدی

وی با اشاره به علاقه­ مندی مردم سوریه به مزار مطهر جناب حجر بن عدی، تأکید کرد: مردم شیعه و اهل سنت سوریه به این مرقد ارادت بسیاری دارند و حتی امور اجرایی حرم مطهر حجر بن عدی با اهل­ سنت بود که این نشان از نزدیکی و احترام مردم این کشور به این صحابه بزرگ رسول­الله(ص) دارد.

چرا به مزار های خالد بن ولید، صلاح­الدین و ابن تیمیه حمله نکردید؟

این طلبه الجزایری با اشاره به جنایات وهابیت، ابراز داشت: سئوال من از وهابیون و گروه افراطی النصره این است که چرا به مزار خالد بن ولید در شهر حمص و قبر صلاح­الدین و ابن تیمیه در دمشق حمله نکردید؟ این موضوع نشان می­دهد که تا چه اندازه خوی وحشی­گری و کینه نسبت به شیعیان دارید.

ابوخلیل با تأکید بر متفاوت بودن جایگاه اهل­سنت و وهابیون، افزود: هرچند که تعدادی از علمای اهل ­سنت انزجار و تبری خود را از این اقدام ننگین اعلام کردند، اما انتظار ما از این بزرگواران، محکومیت شدیدتر و پررنگ­ تر از این بدعت در دین اسلام بود.

آینده روشن مقاومت مردم سوریه

در ادامه، محمد ثقلین از پاکستان نیز با اشاره به صحابی بودن حجر بن عدی، ابراز داشت: این شخصیت والای اسلام، غیر از این که صحابه رسول­ الله(ص) به شمار می­ رفتند، از نزدیکان امیرالمؤمنین(ع) نیز بودند و دست­ درازی به مزار شریف و نبش قبر ایشان را نیز در همین راستا ارزیابی می­ کنم.

این دانش ­پژوه جامعه المصطفی با تأکید بر سرانجام روشن سوریه و پیروزی مقاومت مردمی در این کشور، ادامه داد: به نظر من، پس از این هتک حرمت، دشمنان و گروهای تکفیری مورد خشم بیشتر مردم مسلمان جهان به ویژه سوریه قرار خواهند گرفت و سرعت اضمحلال این گروه ­ها نیز دوچندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: به یقین، گروه­ های افراطی در میان اهل ­سنت نیز جایگاهی ندارند، چراکه علمای اهل­ سنت هم این اقدام را محکوم کردند.

تکفیری ها عبرت بگیرند

یکی دیگر از طلاب غیر ایرانی که با وی به گفتگو نشستیم، حسن تونو از اندونزی بود.

 وی با اشاره به اهداف گروه النصره در این اقدام ننگین، گفت: وهابیون که توسل به اولیاءالله را جائز نمی­ دانند، مزار مطهر حجر بن عدی را آتش زدند و در ادامه نبش قبر کردند تا نکند دولت بشار اسد برای بار دیگر این مزار را احیا کند، اما بعد از کندن قبر با جسد تقریبا سالم ایشان روب­رو شدند که امیدوارم عبرتی برای آنها باشد.

این طلبه اندونزیایی، ترغیب وهابیون سایر کشورهای جهان به چنین اقدام­ هایی را انگیزه دیگر این گروه ­های افراطی از جسارتبه  مزار مقدس حجر بن عدی دانسته و افزود: وهابیون و گروه ­های افراطی در سوریه در پی جذب آراء و پشتیبانی دیگر وهابیون خارج از سوریه هستند.

وی، با تأکید بر نقش مهم طلاب جامعه­ المصطفی در تبیین اهداف شوم این گروه­ ها در کشورهای خود، بیان داشت: طلاب غیرایرانی، باید افکار عمومی جهانیان را علیه این فتنه­ جویان به ظاهر اسلامی بسیج کنند تا از حرکت­ های مشابه در آینده جلوگیری شود.

تکفیری های صهیونیستی

آرمان حسین­خان از هندوستان یکی دیگر از طلاب غیرایرانی است که به حمایت رژیم صهیونیستی از تکفیری ها اشاره کرد و گفت: گروه­ های تکفیری به دین و مذهب اعتقادی ندارند، چون هیچ دین و مذهبی در جهان اعتقاد به تخریب و سوزاندن قبر ندارد، هرچند که صاحب قبر از مذهبی دیگر باشد. یقین دارم این اقدام به اشاره صهیونیست­ ها و نه تنها برای تضعیف شیعیان، بلکه همه مسلمانان انجام گرفته است.

انزجار عمومی

این طلبه هندوستانی افزود: گروه­ های افراطی در سوریه بدانند که با این اقدام، نزد مسلمان جهان منفورتر شده ­اند، حتی در نزد دیگر مذاهب کشورهای جهان نیز مورد انزجار قرار گرفته­اند.

وی، با تأکید بر هوشیاری و عکس ­العمل قاطع مسلمانان در این ماجرا، خاطرنشان کرد: این کار، مقدمه­ ی برای از بین بردن دیگر شعائر اسلامی است، اگر ما به صورت جدی در مقابل این هتک حرمت موضع نگیریم، دیگر ارزش­ های ما را نیز زیر سئوال خواهند برد.

النصره؛ گروهی مفسد و متحجر

محمد رحیمی از طلاب تاجیکستان نیز با اعلام انزجار از اقدام وحشیانه تکفیری ها، گروه النصره را گروهی متحجر و مفسد خواند و گفت: آنها در صدد به هم زدن اتحاد اهل­ سنت و شیعیان جهان هستند؛ چرا که از اتحادی که اکنون در بین آنها وجود دارد، هراسانند.

وظیفه طلاب غیرایرانی

وی با اشاره به وظایف طلاب غیرایرانی در قبال این گونه جنایات، یادآور شد: ما طلاب غیرایرانی باید افشاگری و تبیین اهداف این گروه­ های تروریستی را در دستور کار خویش قرار دهیم تا افکار عمومی جهان با تفکرات خطرناک تکفیری ها آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha