جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

نام و یاد شهیدان بزرگوار و تلاش و مجاهدتی که آنان در دوران سیاه ستمشاهی با خلوص نیت و ایمان و اتکال به خداوند به انجام رساندند تا همیشه تاریخ می تواند و باید نصب العین همه مجاهدان راه حق و آزادی باشد.

 خبرگزاری حوزه/ امروز یکشنبه برابر است با بیست و ششم خرداد ماه، سالروز شهادت فدائیان اسلام شهیدان بزرگوار و زنده یادان عظیم الشأن بخارایی، صفارهرندی، امانی و نیک نژاد.

این واقعه تاریخی که پس از اعدام انقلابی حسنعلی منصور عنصر خودفروخته و وابسته دربار پهلوی توسط عناصر انقلابی فدائیان اسلام صورت گرفت و هم مشت محکمی بر دهان سیستم خودکامه و دیکتاتوری پهلوی بود و هم تزریق روحیه امید و تکاپو در دل و جان انقلابیون دوران، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ آن روزگار ملت ایران به شمار آمد و توانست جانی تازه در کالبد مبارزه پدید آورد.

پس از این واقعه، طی یک دادگاه تشریفاتی این عناصر انقلابی و مردمی به اعدام محکوم شده و به شهادت رسیدند اما حقیقت آن بود که خون این بزرگان و مجاهدان راه حق توانست نهال مبارزه و نهضت اسلامی مردم ایران را آبیاری کند و آن به درخت تنومندی تبدیل نماید که شجره طیبه انقلاب و برگ و بار زیبا و رعنای آن از حاصل سبز و سرخش تغذیه نمود و قد کشید و به بلوغ رسید.

نام و یاد این شهیدان بزرگوار و تلاش و مجاهدتی که آنان در آن دوران سیاه ستمشاهی با خلوص نیت و ایمان و اتکال به خداوند به انجام رساندند تا همیشه تاریخ می تواند و باید نصب العین همه مجاهدان راه حق و آزادی باشد.

مرور تاریخ دوران تاریک پهلوی و استبداد و وابستگی و دژخیم مأبی حاکم بر این حکومت خودکامه، به روشنی گویای این واقعیت است که در آن زمان و زمانه تیرگی و تاریکی، این نور روشن و هاله منیر استقامت و ایمان و اعتقاد دینی و قلوب رادمردان عرصه مبارزه و جهاد و شهامت و رشادت و شهادت بود که توانست مردم  را در نهضت اسلامی و انقلاب ایمانی شان به پیش برد و از جور و زجر و رنج حکومت خودکامه و دیکتاتوری وابسته ای همچون ستمشاهی پهلوی برهاند.

اگر آن مردان وارسته و پاکباخته ای همچون بخارایی و ایمانی و صفارهرندی و دیگر همرزمان نام آور و رشید و جانبرکفشان قیام نمی کردند و بر شب حمله نمی بردند امروز ما در امن و آسایش ایران اسلامی نمی توانستیم به این همه دستاورد عظیم و این همه پیروزی بزرگ و این همه افتخارات برجسته نائل آئیم.

امروز و هر روز ما مدیون خون آن مردان مرد و دلیران حق مداریم که از خواب و خون گذشتند و آزادی و آزادگی و استقلال و بزرگی و عزت را برای ملت ما به ارمغان آوردند.

و تردیدی نیست که همانطور که گفتیم و بازمی گوییم نام و یاد این شهیدان بزرگوار و تلاش و مجاهدتی که آنان در آن دوران سیاه ستمشاهی با خلوص نیت و ایمان و اتکال به خداوند به انجام رساندند تا همیشه تاریخ می تواند و باید نصب العین همه مجاهدان راه حق و آزادی باشد.

نام سرخ شهیدان و خطر سبز آنان هرگز و هرگز از ذهن زمان و روح هستی و کالبد حقیقت، محو نخواهد شد و حضور و ظهور ناب و تابناک آنان در جاری هر مکان و هر زمان تا همارة تاریخ در حرکت و در سریان خواهد بود.

چرا که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و این درسی است که ما از مکتب حقیقت اکبر و هویت اصیل شیعه یعنی کلاس درس اباعبدالله(ع) آموخته ایم همان کلاس درسی که می گوید «هیهات منا الذله» سر می دهد.

گرامی و بزرگ و جاودانه باد یاد و نام همه مجاهدان و همیشه شهیدان اسلام و ایران و آزادی و استقلال و هویت و شرف انسانیت از ازل تا ابد و زنده و پاینده باد خاطره خطیر و خونرگ و شیدایی شهیدان فدائی اسلام و خاصه پاکبازان گروه فدائیان اسلام شهیدان بزرگوار و زنده یادان عظیم الشأن بخارایی، صفارهرندی، امانی و نیک نژاد.

راهشان پاینده!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha