شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

جامعة‌المصطفی العالمیه با تسلیت شهادت علامه شیخ حسن شحاته و محکومیت جنایات سلفی ها، محمد مرسی، رییس جمهور مصر و دولتش را مسئول حفظ جان و مال شیعیان این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعة‌المصطفی‌العالمیه با صدور بیانیه ای، با محکومیت جنایت هولناک سلفیون تکفیری مصر در به شهادت رساندن علامه شیخ حسن شحاته و جمع دیگری از شیعیان، از تک تک مسلمانان اقصی نقاط عالم خواست تا در برابر چنین فجایعی ساکت ننشینند و پاسخی شایسته به هتاکان و اسلام‌ستیزان بدهند.

 این نهاد حوزوی یادآور شد: دشمنی با اسلام ناب محمدی(ص) و منادیان اسلام راستین، به ویژه در سال‌های اخیر، سرعت و شدت بیشتری یافته و تاریخ، صفحات بی‌شماری از مسلمان‌کشی وهابیان و سلفیان را ثبت کرده است.

جامعه المصطفی با اشاره به لزوم مقابله با این گونه جنایات، تصریح کرد: مگر نه این که اگر در هر زمان و مکان، به مسلمانی تعرض شد، بر دیگر مسلمانان سراسر دنیا واجب است در دفاع از مظلوم و ستاندن حق وی به پا خیزند و تا سرکوبی ظالم از پای ننشینند؟! در این میان، مسئولیت‌ حکومت‌های اسلامی چیست؟ دولت محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، چه وظیفه‌ای در قبال شهادت مظلومانه علامه شیخ حسن شحاته احساس می‌کند؟ آیا سکوت در برابر این فجایع بجاست؟!

این نهاد حوزوی همچنین از نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های اسلامی خواست از حقوق مسلمانان در هر جای جهان دفاع کنند و اجازه ندهند بیش از این جان و مال مسلمانان مظلوم و پیروان حقیقی اسلام به خطر بیافتد.

متن کامل بیانیه جامعة‌المصطفی در پی می آید:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«و سيعلم‌الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون»

از دیرباز، پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در کنار برادران مسلمان خویش از دیگر مذاهب اسلامی، در کمال صلح و آرامش و با رعایت اخلاق و منش اسلامی زیسته‌اند.

با این حال، همواره، دست‌هایی در پس پرده خیانت و تزویر، کوشیده است با دست یازیدن به سخیف‌ترین بهانه‌ها، بذر نفاق و دشمنی را بین پیروان مذاهب اسلامی و در سرزمین‌های اسلامی بیفشاند و بدین وسیله، گامی به سوی تحقق اهداف پلید خویش بردارند.

ظهور فرقه‌هایی همچون وهابیت و سلفی‌گری، بخشی از سناریو دشمنان اسلام و کسانی است که اختلاف بین مذاهب اسلامی را آرزو دارند.

دشمنی ورزیدن با اسلام ناب محمدی(ص) و منادیان اسلام راستین، به ویژه در سال‌های اخیر، سرعت و شدت بیشتری یافته و تاریخ، صفحات بی‌شماری از مسلمان‌کشی وهابیان و سلفیان ثبت نموده است.

در تازه‌ترین جنایت سلفی‌های تکفیری، «علامه شیخ حسن شحاته» و چهار تن دیگر از مسلمانان راستین، وحشیانه و وقیحانه، به دست سلفیون تکفیری در مصر به شهادت رسیدند.

مگر نه این که اگر در هر زمان و مکان، به مسلمانی تعرض شد، بر دیگر مسلمانان در سراسر دنیا واجب است در دفاع از مظلوم و ستاندن حق وی به پا خیزند و تا سرکوبی ظالم از پای ننشینند؟!

در این میان، مسئولیت‌ حکومت‌های اسلامی چیست؟ دولت محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، چه وظیفه‌ای در قبال شهادت مظلومانه علامه شیخ حسن شحاته احساس می‌کند؟ آیا سکوت در برابر این فجایع بجاست؟!

جامعة‌المصطفی، ضمن ابراز انزجار از وهابیون و سلفیون و برائت از عقاید و مشی آنان و نیز محکوم کردن جنایاتی که آنان به نام اسلام و سنت رسول‌الله(ص) مرتکب می‌شوند، از تک تک مسلمانان در اقصی نقاط عالم انتظار دارد در برابر چنین فجایعی ساکت ننشینند و پاسخی شایسته به هتاکان و اسلام‌ستیزان بدهند. از سوی دیگر، دولت‌مردان کشورهای اسلامی را مسئول حفظ جان آحاد ملت خویش و پاسخ‌گو در برابر هر هتک حرمتی به مردم کشورشان می‌داند.

در پایان، از نهادهای حقوق بشر و سازمان‌های اسلامی می‌خواهیم از حقوق مسلمانان در هر جای جهان دفاع کنند و اجازه ندهند بیش از این جان و مال مسلمانان مظلوم و پیروان حقیقی اسلام به خطر افتد.

جامعة‌المصطفی‌العالمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha