پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 316113
۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۴

اوج این مساله در راهپیمایی 30 ژوئن پدیدار شده بود که از یکسو احمد الطیب شیخ الازهر آن را جایز دانسته بود و از طرفی یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه علمای اسلام آن را حرام اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با توجه به هویت دینی و اسلامی مردم مصر، جریانات و  شخصیت های سیاسی این کشور تلاش می کنند خواسته های خود را در قالب مباحث دینی عرضه نمایند. اوج این مساله در راهپیمایی 30 ژوئن پدیدار شده بود که از یکسو احمد الطیب شیخ الازهر آن را جایز دانسته بود و از طرفی یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه علمای اسلام آن را حرام اعلام کرد.

در یکی دیگر از موضعگیری ها، دکتر محمد عماره عضو مجمع پژوهش های اسلامی الازهر گفت: برکناری دکتر محمد مرسی از لحاظ شرعی و قانونی باطل است و بیانیه نیروهای مسلح در 3 جولای در واقع یک کودتای نظامی علیه تحول دموکراتیک مصر است که درهای آن در 25 ژانویه گشوده شد.

عماره گفت: کودتای نظامی، مصر را به شصت سال پیش بازمیگرداند و به زیان نیروهای مسلح مصری خواهد بود، زیرا از وظایف اصلی خود در دفاع از کشور باز می‌مانند.

این عضو مجمع پژوهش های اسلامی الازهر گفت: قانون اساسی که مورد همه پرسی مردم قرار گرفته یک میثاق اجتماعی و سیاسی و قانونی و شرعی میان ملت و دولت است و به موجب این میثاق، محمد مرسی رییس جمهور منتخب مردم است و مردم با او برای ریاست جمهوری مصر پیمان بسته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha