جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 316252
۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸

معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی از بزرگ ترین دلایل سقوط مرسی و اخوانی ها را عدم توجه به نصایح دلسوزانه ایران عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هشدار دادند "مراقب باشید دشمنان را به عنوان دوست انتخاب نکنید".

حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که انقلاب مصر یک انقلاب ناتمام بود، اظهار داشت: مفهوم واقعی انقلاب به معنای پایان و آغاز یک سیاست، در مصر رخ نداد.

وی با اشاره به این که انقلاب مصر با توجه به خلاء رهبری مقتدر و مردمی مصادره شد، تصریح کرد: متاسفانه دولت مرسی سیاست های سابق حسنی مبارک را نظیر تبادل سفیر با رژیم صهیونیستی ادامه داد.

رئیس پژوهشکده علوم  اندیشه سیاسی با تاکید بر انتظار و توقع مردم مصر در برقراری رابطه نزدیک با ایران، اظهار داشت: متاسفانه این توقع در دولت مرسی مورد توجه قرار نگرفت.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی به تشریح عوامل سقوط مرسی پرداخت و خاطرنشان کرد: هرچند مردم به اخوان المسلمین رای دادند و مرسی رئیس جمهور منتخب مردم بود، اما از اختیارات لازم و کافی برخوردار نبود و بخش قضایی، دادستانی و ارتش در دست نیروهای سابق بود و علی رغم این که به مرسی توصیه شد نیروهای مستقل تشکیل دهد، این کار را انجام نداد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی دیگر از مهم ترین دلایل سقوط مرسی را عدم توجه به خواسته های مردم و اهداف انقلاب دانسته و اظهار داشت: مرسی باید با تصمیم گیری های قاطع، اهداف انقلاب را پیش می برد، اما متاسفانه از مسیر اصلی منحرف و به آمریکا و رژیم صهیونیستی وابسته شد.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی یکی دیگر از بزرگ ترین دلایل سقوط مرسی و حزب اخوان المسلمین را عدم توجه به نصایح دلسوزانه مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از نماز جمعه های تهران هشدار دادند که یکی از آسیب های بیداری اسلامی، دوستی با دشمنان است و  و فرمودند "مراقب باشید دشمنان خودتان را به عنوان دوست انتخاب نکنید".

این کارشناس مسائل سیاسی، به مسئله کودتا در مصر اشاره کرد و افزود: امروز مشاهده می کنیم اروپایی ها  و مدعیان دموکراسی، کودتا ها را به خوب و بد تقسیم بندی می کنند و کودتا در مصر را از نوع خوب می دانند.

رئیس پژوهشکده علوم اندیشه سیاسی با تاکید بر این که کودتا در عرف سیاسی یکی از ابزارهای نامشروع انتقال قدرت به حساب می آید، تصریح کرد: هدف اصلی دنیای استتکبار آن است که کشورهای بزرگ اسلامی که قابلیت ایستادگی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی را دارند، دچار مشکلات و جنگ داخلی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی با اشاره به این که دشمنان برای ملت ایران نیز نقشه هایی داشتند، اما با بصیرت و آگاهی مردم همه آن ها نقش برآب شد، ابراز داشت: در سه کشور سوریه، مصر و ترکیه شاهد آشوب و جنگ و خونریزی هستیم.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با تاکید بر این که اقدامات مرسی موجب شد تا مردم به خیابان ها بریزند، خاطرنشان کرد: مرسی در عمل فقط رئیس جمهور اخوانی ها بود.

انتهای پیام/       

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha