جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز از برگزاری همایش بزرگداشت امامزاده سید حمزه(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام خلیلی در حاشیه غبارروبی امامزاده سید محمد کججانی(ع)، گفت: همزمان با سراسر کشور، همایش بزرگداشت امامزاده سید حمزه (ع) در تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این که این امامزاده واجب التعظیم، از امامزادگان شاخص استان بوده و در جوار مقبرة الشعرا، در خیابان ثقه الاسلام واقع شده است، افزود: همایش بزرگداشت این امامزاده جلیل القدر همزمان با اول ماه ذی القعده، اولین روز دهه کرامت و با حضور روحانیون، اساتید، دانشجویان، هیات مذهبی، جامعه قرآنی، مسوولان استانی و شهرستانی و سایر اقشار مختلف مردم در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) برگزار می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز، از امامزادگان بعنوان یادگاران ائمه(ع) و منادیان دین و اخلاق یاد کرد و گفت: با برگزاری این همایش، شخصیت این امامزاده و آثار پر برکت وجود آستان مقدس وی در منطقه برای مردم تبیین خواهد شد.

حجت الاسلام خلیلی، عمل به منویات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی را از اهداف دیگر این همایش دانست و عنوان کرد: سعی کردیم با آماده ساختن زیر ساخت‌های لازم در امامزادگان تبریز، استفاده بیش از پیش مردم از این فضای معنوی را فراهم سازیم.

خاطرنشان می شود، امامزاده  سيد حمزه‌(ع) در محله سرخاب‌ تبريز، در محل‌ تقاطع‌ خيابان‌ ثقه الاسلام‌ و بازارچه‌ سيد حمزه‌ قرار دارد كه‌ در گذشته‌ ازشكوه‌ و عظمت‌ زيادي‌ برخوردار بوده‌ است‌. صاحب‌ كتاب‌ «روضات‌ الجنان‌ و جنات‌ الجنان‌» شكوه‌ و زيبايي‌ و بلندي‌ بنا را تعريف‌ كرده‌ و گنبد و عمارت‌ مقبره‌ را «از كمال‌ ارتفاع‌ با آفتاب‌ برابر» ستوده‌ است‌.

سيد حمزه كه‌ در دربار غازان‌ خان‌ از جايگاه‌ ويژه‌اي‌ برخوردار بوده،‌ در سال‌ 714 هـ ق‌ به‌ دست‌ مغولان‌ كشته‌ شد و در بناييی كه‌ ميرزا ابوطالب،‌ وزير آذربايجان‌ در همان‌ سال‌ بر آرامگاه‌ وی‌ احداث‌ كرده‌ به‌ خاك‌ سپرده‌ شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha