پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

یکی از مهمترین دستاوردهای سفر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به نیویورک، نشان دادن چهره عقلانی، منطقی و اهل گفتگو از جمهوری اسلامی ایران، به دنیا بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دستاوردهای سفر رییس جمهور اسلامی ایران به مقر سازمان ملل، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر حجت الاسلام والمسلمین روحانی به نیویورک، نشان دادن چهره عقلانی، منطقی و اهل گفتگو از نظام اسلامی ایران، به دنیا بود که توانست گام بلندی را درجلب حمایت افکار عمومی دنیا از منطق جمهوری اسلامی بردارد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، افزود: در طول سال های گذشته، بدون هیچ دلیلی کشور، دچار مشکلات عدیده ای شد و قطعنامه ها و تحریم های ظالمانه ای علیه مردم و جمهوری اسلامی ایران صادر گردید که اثرات مخرب آن در زندگی مردم پدیدار شده، به طوری که امروز نیاز بود تا شخصی با عقلانیت و درایت کافی، به حل این مشکلات بپردازد.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: حجت‌‌الاسلام والمسلمین روحانی به عنوان فرد شناخته شده‌ای که مورد اعتماد مقام معظم رهبری و نظام اسلامی بوده و دغدغه ای جز خدمت به نظام اسلامی نداشته  و ندارد، عهده دار این مسئولیت شده است که همگی باید به ایشان کمک کنند.

رئیس دانشگاه ادیان ومذاهب با مثبت و موفق ارزیابی کردن سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی ایشان در سازمان ملل متحد، خاطر نشان کرد: رییس جمهور  به عنوان کسی که کاملاً به ارزش‌ها، مبانی و اصول مسلط است،  به خوبی آرمان ها و اهداف نظام اسلامی را تبیین کردند و  به نتایج مثبتی هم رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به سیاست های کلی نظام، افزود: نظر مبارک امام(ره) در سیاست خارجی همان سیاست مستقل نه شرقی و نه غربی است و امروزه نیز رهبر معظم انقلاب بر سه عنصر عزت، حکمت و مصلحت تاکید دارند و مسئولین سیاست خارجی باید بر این اصول پایبند می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha