پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی اماکنی چون استادیوم های ورزشی و هیئات مذهبی و همچنین اهتمام مدیران و اساتید مدارس علمیه به تربیت طلاب توانمند و مبلغ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور، صبح امروز در اجلاس  مدیران مدارس علمیه کشور، اهمیت آموزش‌ها و فوق برنامه‌های مورد نیاز آماده‌ سازی طلاب برای امر تبلیغ را مورد بررسی قرار داد.

وی، با تاکید بر لزوم تربیت طلاب مهذب، گفت: مدیران مدارس باید توجه به اخلاق را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، تا بتواند در این راستا به تربیت طلاب مهذب و عالم بپردازند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه، ترغیب طلاب به مطالعه درسی و غیر درسی را از وظایف مدیران مدارس برشمرد و افزود: اگر موتور مطالعاتی طلاب زنده و احیا گردد، بسیاری از مشکلات محتوایی در زمینه تبلیغ مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی، توجه به نیازهای منطقه‌ای را از ضروریات محتوایی تبلیغ دانسته و ابراز داشت: توجه به نیاز زمان و منطقه جغرافیایی برای تنظیم محتوای تبلیغی بسیار ضروری است و طلاب می‌بایست دوره‌های آموزشی مختلفی را بنا به فراخور منطقه خود فراگیرند.

وی یادآور شد: آموزش طلاب درباره شبهات منطقه‌ای امری بسیار مهم است که مسئولین مدارس و اساتید نباید این آموزش‌ها را منوط به دست یافتن به سطوح علمی بالاتر کنند.

 معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به استفاده از ظرفیت مجموعه‌های انسانی توسط مبلغین، افزود: استفاده از ظرفیت‌های آماده مانند مدارس، هیئت‌ها و استادیوم‌های ورزشی، جایگاه بسیار والای در امر تبلیغ دارد و می‌تواند ظرفیت بالایی را از مجموعه‌های انسانی در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی همچنین درباره تربیت طلاب برای امر تبلیغ خاطرنشان کرد: طلابی که در امر تبلیغ با روحیه‌ای شاد و مردمی ظاهر می‌شوند، موفق تر هستند؛ بنابراین، لازم است که مدیران مدارس، طلابی با روحیه شاد، مردمی و البته توانمند، برای امر تبلیغ تربیت کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha