جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 324248
۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان از اقامه نماز جماعت در مدارس دخترانه آموزش و پرورش توسط بانوان طلبه این حوزه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی به خبرگزاری حوزه گفت: از جمله کارهای صورت گرفته در حوزه علمیه خواهران اصفهان حضور بانوان طلبه در مدارس راهنمائی و دبیرستان‌های آموزش و پرورش استان اصفهان، جهت اقامه نماز جماعت و بیان مسائل شرعی ویژه بانوان است.

وی افزود: این طرح بر اساس استفتایی از مراجع عظام تقلید مبنی بر اقامه نماز جماعت توسط بانوان برای بانوان صورت گرفت که پاسخ مراجع معظم تقلید در صورت احراز صلاحیت‌های فردی و عدالت مثبت بود و آنرا جایز دانستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران در خصوص ضرورت این موضوع بیان داشت: با توجه به اینکه بیان مسایل شرعی ویژه بانوان برای آقایان روحانی آن‌طور که باید، مقدور نیست و از طرفی بانوان هم نمی‌توانند مسایل شرعی خاص را از آقایان روحانی سؤال کنند، تصمیم گرفتیم با برگزاری یک دوره آموزشی ویژه تعدادی از بانوان طلبه را به عنوان مبلغه به مدارس و دبیرستان‌ها اعزام کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابطحی افزود: هم‌اکنون خواهران طلبه‌ای که پایه سوم را به اتمام رسانده باشند طی یک دوره توجیهی و شرکت در آزمون و مصاحبه به عنوان مبلغه به مراکز و مدارس اعزام می‌شوند و این طرح مورد استقبال مدیران دبیرستان‌های دخترانه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: علاوه بر مدارس آموزش و پرورش، نهادهای مختلف و خوابگاه‌های دانشجویی، شبکه‌های صدا و سیما جهت بیان مباحث دینی و اعتقادی خواستار حضور بانوان طلبه در این مراکز هستند.

متن استفتاء مراجع عظام تقلید در خصوص اقامه نماز جماعت توسط بانوان طلبه برای بانوان در پی می‌آید:

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha