شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: بانوان با حضور خود در پیاده‌روی اربعین حسینی در قم، با نشان دادن الگوی زن مسلمان با حجاب کامل،‌عفت زن مسلمان را به رخ کشیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسملین رحیمیان در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه  درباره حضور گسترده مردم در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تا مسجد مقدس جمکران گفت:‌ مردم قم در اربعین حسینی حماسه بزرگی را رقم زدند.

وی این حرکت بزرگ را الگویی برای همگان و دیگر شهرهای ایران معرفی و عنوان کرد: این حماسه بزرگ که در پایگاه بزرگ شیع به وجود آمد الگویی برای برگزاری آیین عزاداری اربعین حسینی برای همگان ایجاد کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در خلق این حماسه بزرگ، درست است که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همکاری و تلاش داشتند، ولی آنچه که به وجود آمد، حماسه‌ای مردمی‌ و خودجوش بود.

وی با بیان این که نزدیک به نیم میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت داشتند، افزود: در این عرصه حضور خواهران به همراه کودکانشان چشم گیر بود که در حدود 70 درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود:‌ این بانوان با نشان دادن الگوی زن مسلمان با حجاب کامل،‌عفت زن مسلمان را به رخ کشیدند.

وی با اشاره به بروز برخی کاستی‌ها و مشکلات در مسائل ترافیکی و حمل و نقل در نخستین سال برگزاری این حرکت بزرگ، گفت: امید است با همکاری و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر در مناسبت‌های مختلف و سال آینده، خدمات بهتری برای عزاداران حسینی فراهم سازیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با ضروری دانستن  نگاه فرهنگی به مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، بین حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران خاطرنشان ساخت: این بلوار می‌تواند برای مانور فرهنگی نقش مهمی ایفا نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه این دیدار، گزارشی از برنامه‌های جدید مسجد مقدس جمکران ارائه داد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha