پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تجلیل از خدمات آیت الله انصاری شیرازی به حوزه و حوزویان، گفت: آیات عظام بهجت(ره) و گلپایگانی(ره) توصیه می‌کردند که از وجود ایشان استفاده شود، چرا که ایشان حق بزرگی بر گردن حوزویان دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری، شب گذشته در آیین رونمایی از کتاب «حکمت ناب» در بردارنده درس‌های اخلاق آیت‌الله انصاری شیرازی، که در بیت ایشان برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری دهه سوم ماه صفر، اظهار داشت:‌ ایشان حق بزرگی بر گردن حوزویان دارد.

مدیر حوزه های علمیه، درباره شخصیت علمی و اخلاقی آیت‌الله انصاری شیرازی، گفت: ایشان شخصیتی هستند که آیات عظام بهجت و گلپایگانی توصیه می‌کردند که از وجود ایشان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ این استاد برجسته حوزه همچنین از چهره‌های مبارز انقلاب است و در نهضت حضرت امام(ره) تبعید و شکنجه تحمل کرده، به روشنگری مردم پرداخت و پس از ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره)، یار و یاور مقام معظم رهبری است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به کرسی تدریس آیت‌الله انصاری شیرازی در حوزه، گفت: ایشان در ایام نشاط و سلامتی خود، به تربیت طلاب و فضلا همت گمارد و سالیان سال در مباحث اخلاقی، فقهی و فلسفی، عهده‌دار مسئولیت بود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با تقدیر از کار دست‌اندرکاران هفته‌نامه افق حوزه در جمع‌آوری و انتشار کتاب حکمت ناب، افزود:‌ این کتاب دربردارنده 40 درس از دروس اخلاقی آیت‌الله  انصاری شیرازی با نفس گرمشان در میان طلاب ایراد شده می‌باشد.

وی با بیان این که نباید دروس اخلاق اساتید حوزه به کلاس‌ها خلاصه شود، یادآور شد:‌ این مباحث اخلاقی نباید به جلسات کوچک خلاصه شود؛ هرچند این مباحث در جمع طلاب مطرح و آنها نیز منتشر کننده آن هستند،‌ ولی تصمیم بر انتشار فراگیر آنها گرفته شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد:‌ در این راستا، هفته‌نامه افق حوزه، این دروس را جمع‌آوری و در ستون اخلاق منتشر ساخت و در ادامه نیز به صورت کتاب منتشر کرد، تا در اختیار طلاب و علاقه‌مندان به مباحث اخلاقی قرار گیرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha