جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

امام خمینی(ره) آنقدر در مسایل علمی قوی بودند که زمانی که به عراق رفتند، درس ایشان بر درس آیت الله العظمی حکیم که از مراجع بزرگ زمان بودند غلبه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد، مدیر حوزه  علمیه استان سمنان، در جلسه درس اخلاق که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه جوادالائمه (ع) شهرستان گرمسار با حضور طلاب و اساتید برگزار گردید ، با اشاره به فرا رسدن  ایام دهه فجر به ذکر ویژگی های اخلاقی امام خمینی(ره) اشاره کرده و گفت: یکی از ویژگی های شاخص معمار کبیر انقلاب،عمل به تکلیف بود و هیچ مانعی باعث نمی شد که امام به انجام تکلیفش نرسد،امام خمینی(ره) در همه زمینه ها از جمله درس خواندن احساس تکلیف کرده و به آن عمل می کرد.

مدیر حوزه علمیه سمنان گفت: امام به دلیل توانمندی بالا در عرصه های سیاسی و اجتماعی بعد علمی‌شان مورد غفلت قرار گرفته در حالیکه امام خمینی(ره) آنقدر در مسایل علمی قوی بودند زمانی که به عراق رفتند، درس ایشان بر درس آیت الله العظمی حکیم که از مراجع بزرگ زمان بودند غلبه کرد .

امام جمعه گرمسار در بخش دیگری از سخنان خود،خطاب به طلاب گفت:وظیفه شما خوب درس خواندن است و باید طوری تربیت شوید که جوانان جامعه را در آینده طوری تربیت کنیدکه از گناه متنفر شده و به سمت مکارم اخلاق بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود طلبگی را نعمتی بزرگ دانست و اظهارداشت :خداوند نعمتی را به ما عنایت فرمود که  شایستگی های آن را باید در خودمان ایجاد کنیم .

امام جمعه گرمسار، افزود : معمولا آن هایی که طلبه شدند از کسانی که مشوقشان در این مسیر بوده اند، تشکر می کنند و همیشه قدر دان و دعاگویشان هستند، اگر ما قدر خودمان را بدانیم قطعا شکر گزار خواهیم بود اما اگر قدر خودمان را ندانیم  شکر گزار نبوده و دچار مقایسه های بیهوده و باطل دنیوی می شویم که نتیجه اش احساس خسارت کردن است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha