پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث با اعلام شرکت بیش از 12 هزار نفر از 84 ملیت در این دوره از مسابقات، گفت: مراسم اختتامیه المپیاد، با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسین اسدی عصر امروز در نشست خبری نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث، با اشاره به اینکه 36 کشور مختلف میزبان برگزاری این المپیاد بودند، اظهار داشت: دراین المپیاد بیش از 12 هزار نفر شرکت کردند که سه هزار نفر آن ها ملیت ایرانی و بقیه از 84 ملیت دنیا بودند.

وی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده المپیاد قرآن و حدیث اشاره داشت و گفت: پس از برگزیده شدن ده منتخب از هر ملیتی در بخش مقدماتی، آن ها در بخش شفاهی به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی با بیان اینکه موسسه بنت الهدی روز دوشنبه 14 بهمن، میزبان مسابقات شفاهی خواهران خواهد بود، ابراز داشت: در حاشیه برگزاری آزمون شفاهی، مراسمی نیز با سخنرانی قرآنی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی برگزار خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: آزمون شفاهی برادران نیز روز سه شنبه در سه نوبت صبح، عصر و شب در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث، اظهار داشت: این مراسم چهارشنبه شب از ساعت 19 با حضور و سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. 

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث تصریح کرد: همچنین نشستی علمی پژوهشی در خصوص سبک زندگی اسلامی در موسسه زبان و فرهنگ شناسی در سالن صدر مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

اسدی با اشاره به اینکه 200 داور در داخل و خارج مراحل مختلف این دوره از مسابقات را ارزیابی کردند، گفت: در مرحله نهایی از داوران بین المللی داخلی برای قضاوت آزمون شفاهی استفاده خواهد شد. 

وی همچنین افزود: جامعه المصطفی 300 موسسه قرآنی دارد و از میان آن ها تعدادی به عنوان برترین برگزیده شده و در اختتامیه نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha