سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام نورموسوی

مسئول ستاد برگزاری مراسم هفتمین سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره)، 14 فروردین 93 را زمان برگزاری این مراسم اعلام کرد و گفت: بزرگداشت این مرجع فقید سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید جواد نورموسوی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفتمین سالگرد آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)، در مرکز فقهی ائمه‌اطهار‌(ع) با اشاره به ابعاد شخصیتی این مرجع فقید، اظهار داشت: ایشان در تمام ابعاد علمی و اخلاقی برجسته بود و در تبیین مرجعیت امام خمینی‌(ره) نقش بسزایی داشت

وی ادامه داد: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) علاقه وافری نسبت به امام(ره) داشت و در سال 1342 و آغاز قیام امام خمینی‌(ره) مانع از اعدام ایشان توسط رژیم پهلوی شد و بین امام راحل و ایشان رابطه عمیقی بود.

حجت الاسلام نورموسوی در ادامه به آثار تألیف شده توسط حضرت آیت‌الله فاضل(ره)، ابراز داشت: تألیف شرح تحریرالوسیله در 28 جلد توسط ایشان نشان دهنده علاقه وافر به تحقیق و پژوهش است.

مرکز فقهی؛ یادگاری ارزشمند

وی، مرکز فقهی ائمه‌اطهار‌(ع) را از یادگارهای ارزشمند حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی‌(ره) برشمرد و افزود: این مرکز یکی از مراکز فقهی مهم جهان اسلام است که 30 درصد آن در زمان حیات ایشان و مابقی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین جواد فاضل لنکرانی عملیاتی و اجرا شد.

مسئول ستاد برگزاری مراسم هفتمین سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره)، درباره فعالیت‌های انجام گرفته در مرکز فقهی، یادآور شد: این مرکز چهارده سال به صورت تخصصی در فقه و اصول، ده سال در کلام و چهار سال به صورت تخصصی در عرصه تفسیر کار کرده و این فعالیت ها همچنان با قوت ادامه داد.

وی ادامه داد: در داخل کشور در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و در خارج از کشور در اندونزی، افغانستان پاکستان، لبنان و... مشغول به فعالیت است.

برگزاری 70 نشست علمی – تخصصی

حجت الاسلام نور موسوی اضافه کرد: تاکنون بیش از 70 نشست علمی - تخصصی در این مرکز برگزار شده که ماحصل این نشست ها در پنج جلد تنظیم شده است و در سالروز رحلت این مرجع بزرگوار با حضور مسئولان و شخصیت‌ها رونمایی می‌شود.

مسئول ستاد برگزاری مراسم هفتمین سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره)، موضوعاتی چون حقوق بشر ادیان، فقه سیاسی، فقه امنیت، فقه حکومتی و ... را از مطالب این کتاب ذکر کرد.

وی با اشاره به ششمین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله فاضل‌لنکرانی‌(ره) که در سال گذشته برگزار شد، گفت: 217 خبرگزاری، روزنامه و مجله اخبار این برنامه را در سراسر کشور پوشش دادند و با همکاری حوزه، در اکثر مدارس علمیه مراسم یادبود برای این مرجع فقید برگزار گردید.

زمان برگزاری مراسم و جزئیات برنامه ها

حجت الاسلام نور موسوی در ادامه با اعلام زمان برگزاری هفتمین سالگرد رحلت این مرجع بزرگوار، گفت: این مراسم، روز پنج‌شنبه 14 فروردین، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی‌خوانساری و با حضور گسترده و باشکوه مردم، در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

مسئول ستاد برگزاری مراسم هفتمین سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره)، همچنین از پخش 18 برنامه تلویزیونی به نام "کلام فاضل" در شبکه‌های مختلف خبر داد و گفت: بیش از دو هزار مراسم یادبود در سراسر کشور و هزاران ختم قرآن با همکاری ستاد عالی مساجد و در کشورهای لبنان، انگلستان، روسیه، آذربایجان، هندوستان امارات، کویت، عربستان، سوریه، رومانی و ... به مناسبت سالروز درگذشت این مرجع فقید برگزار می‌گردد.

وی از شرح تفسیر نهج‌البلاغه ایشان توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد فاضل از رادیو معارف خبر داد و گفت: برای اولین بار پخش تفسیر نهج‌البلاغه در 17 روز در رادیو معارف انجام خواهد شد که این برنامه از آغاز سال جدید شروع می‌شود.

تدوین موسوعه "امام فاضل"

وی در پایان از تدوین موسوعه "امام فاضل" خبر داد و ابراز داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تمام تالیفات حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) که تاکنون به 113 جلد رسیده است، در موسوعه‌ای به نام موسوعه "امام فاضل" تدوین خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha