شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی لاریجانی

تفکرات و اندیشه های حضرت آیت الله جوادی آملی از جامعیت برخوردار است و باید این اندیشه های عمیق و اصیل در سطح جهان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علی لاریجانی، پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی ملکوت، در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، گفت: این جشنواره حرکت بسیار خوبی برای جمع آوری آثار حضرت آیت الله جوادی آملی که از بزرگان و افتخارات حوزه علمیه شیعه در جهان اسلام به شمار می روند، است.

وی افزود: تسلط این مرجع عالیقدر در مباحث مختلف به همراه آثار بسیار فاخری که تالیف کرده اند، ایشان را جزو نوادری گردانیده که آثارشان در همه علوم، ثمربخش و نقش آفرین است.

رییس مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که جهاد دانشگاهی با انتخاب آثار ایشان برای این جشنواره، خوش سلیقگی بسیاری به خرج داد، تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که هم اینک و پس از انقلاب اسلامی در کشور ما ایجاد شد، ایجاد پسوند اسلامی بر همه سطوح است.

لاریجانی ادامه داد: این پسوند در همه حوزه ها از جمله نظام سیاسی، حوزه قانون گذاری و... رخ نمایی می کند، ولی سوال اینجاست که آیا همه این سطوح به معنی کلمه، اسلامی شده اند؟

وی یادآورشد: در این عرصه باید کار را مبتنی بر تاملات و تعمق علمی جامع انجام داد؛ در تئوری اسلامی یک تفکر سعادت محوری حاکم است که همه حیثیات بشر را نیز شامل می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این تفکر به دنبال ارتقای متوازن همه استعدادهای بشر است؛ معنی انسان کامل نیز ارتقای همه استعدادهای انسان به شکل کاملا متوازن است.

لاریجانی بیان کرد: تاملات دقیق مبنایی اسلامی باید در همه سطوح کشور چه در حوزه تولید و نشر علم و چه در مباحث علمی و سیاسی و ملی رسوخ یابد.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: کارگزاران حکومت نیز باید این معارف را به خوبی اخذ کرده و آنها در حوزه های مختلف کشور نشر دهند؛ در همین راستا باید نیروهای توانمند، مدیریت کشور را به عهده بگیرند که بتوانند این اندیشه را به درستی شناخته و سپس آنها را در حوزه های مختلف کشور منتشر کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تفکرات و اندیشه های حضرت آیت الله جوادی آملی از جامعیت برخوردار است و باید این اندیشه عمیق و اصیل در سطح جهان معرفی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: برخی افکار به عنوان اسلام مطرح می شود که وهن اسلام است و باید گفتگوهایی در سطح بین المللی جهت انتشار اسلام ناب انجام گیرد.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه ما حضور جدی در عرصه اندیشه های بین المللی در حوزه اندیشه های سیاسی و فرهنگی ندا ریم که باید این اندیشه را در عرصه جهانی بازتاب بدهیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha