شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله مکارم

غربی ها حیات خود را در نا امنی دنیا می ببیند تا بتوانند سلاح های خود را برای کشتار مردم دنیا فروخته ، سرمایه ملت ها را غارت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد،با بیان این که  برخی ها هنوز ماهیت آمریکایی ها را نشناختند باید دست از شیفتگی به آنها بردارند . اظهارداشتند : برخی ها هنوز ماهیت آمریکا و غربی ها را نشناخته اند، وجود حوادثی که در جهان روی می دهد برای شناختن آنها کافی است.

آمریکا جهان را نا امن کرده است

ایشان  با بیان این که  حیات آمریکایی ها در ناامن کردن جهان است افزودند : غربی ها حیات خود  را در نا امنی دنیا می ببیند تا بتوانند سلاح های خود را برای کشتار مردم دنیا فروخته ، سرمایه ملت ها را غارت کنند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه، با اشاره به وضعیت اکراین تصریح کردند: آمریکایی ها موجب ناامنی منطقه شده اند و کشورهای  سوریه ،مصر ،عراق ،یمن، بحرین، پاکستان و افغانستان را نا امن کرده اند .

این مرجع تقلید با بیان این که مردم اکراین می توانستند مشکلات خود را حل کنند ولی غربی ها نگذاشتند، بیان داشتند: غربی ها در حال حاضر بخشی از  اروپای شرقی را  طوری ناامن کرده اند که احتمال جنگ جهانی نیز می رود، اکراینی‌ها خود می توانستند مشکلاتشان را حل کنند؛ اما اجازه ندادند و منطقه را  نا امن کردند .

ایشان  خاطرنشان کردند: در آمریکای جنوبی، و در وسط قاره آفریقا هزاران مسلمان بی گناه توسط مسیحیان متعصب در مقابل  چشم سربازان  فرانسه  کشته و یا آواره می شوند .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با بیان این که آمریکایی به اعدام یک قاچاقچی در ایران ادعای حقوق بشری می کنند اظهارداشتند : ما یک  قاچاقچی  مواد مخدر  را  اعدام می کنیم، داد آمریکا بلند می شود  که  حقوق بشر  در ایران ازبین رفته؛  ولی ده ها  هزارمسلمان کشته می شود، هیچ گونه حرفی از حقوق بشر نمی زنند .

ایشان رد پای آمریکایی های را در تمام نا امنی  جهان دخیل دانستند و افزودند: تمام دنیا  وقاره های آفریقا، اروپا، آمریکا و آسیا  که نا امنی  وجود دارد نقش آمریکا در آنجا پررنگ است.

*وزارت ارشاد جلوی کتاب های خرافی را بگیرد

معظم له  در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از چاپ و انتشار کتاب های خرافی در باب ادعیه گفتند: اخیرا کتابهای  با عناوین  مختلف  که برای عده ای پول های زیادی به بار می آورد چاپ و به فروش می رسانند، باید مردم را نسبت به این گونه کتاب های آگاهی داد و مردم نیز باید  مراقب باشندخیلی از این ها خرافات است .

حضرت آیت الله مکارم با تاکید بر این که باید  جلوی این خرافات گرفته شود، اجازه چاپ به این کتاب های مشکوک ندهند بیان داشت: وزارت ارشاد باید از انتشار این گونه کتاب ها  جلوگیری کند ، مردم نیز باید توجه کنند ، زیارت معتبر و نماز های معتبر در کتب معتبر است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسن عسکر ی(ع) اظهارداشتند : کسی که راضی شود کمتر از مقامش در مجلسی بنشیند، خداو فرشتگان تا زمانی که در آن مجلس حضور دارد درود می فرستند.

معظم له افزودند : مساله تواضع در اسلام اهمیت بسیار بالای دارد، به طوری  که پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) و علمای اسلام نمونه های بارز تواضع و فروتنی بوده اند.

این مرجع تقلید با اشاره به «نصایح حضرت لقمان در قرآن » بیان داشتند: مساله تواضع گاهی بصورت کلی و برخی مواقع نیز بصورت مصداقی مورد تاکید ائمه اطهار(ع) بوده است.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفتند: آثار تواضع در خود افراد موجب گم نکردن خود می شود بسیار ی از بدبختی ها از خودپسندی ها و نداشتن تواضع بوده ،کارش بجای می رسد در برابر خدا وند نیز تواضع نمی کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشتند : آثار اجتماعی تواضع ، موجب  اتحاد، وحدت صمیمت، محبت و از بین رفتن کینه ها در سایه تواضع است.

ایشان افزودند : اگر تواضع نباشد، اختلافات کشمکش ها در گیری ها در جامعه  ایجاد می شود .

انتهای پیام 313/16

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha