پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام حسین‌خانی

معاون تهذیب حوزه های علمیه بر لزوم استفاده از ظرفیت های حوزه در نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و پاسخگویی روحانیون به شبهات این عرصه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی، ظهر امروز در نشستی با مدیر و معاونان مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانة النبی(ص) در اتاق جلسات معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در قم، استفاده از ظرفیت های حوزه برای نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را ضروری دانسته و گفت: باید در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، از ایده ها و پژوهش های ویژه این موضوع، استفاده شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با انتقاد از مراکزی که در امر حجاب کوتاهی می کنند، تصریح کرد: مسئله حجاب از دغدغه های علما و متدینین جامعه است و نهادهای مسئول باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی بر پاسخگویی به شبهات عرصه حجاب تاکید کرد و ابراز داشت: قرآن، بهترین الگوی پاسخ به شبهات را بیان کرده و با مراجعه به این کتاب آسمانی، می توان موضوع حجاب رابرای جوانان و مردم تبیین کرد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی برای معلمین مدارس را یکی از اولویت های عرصه عفاف و حجاب برشمرد و از اقدامات مرکز حجاب ریحانة النبی(ص) در ترویج فرهنگ حجاب در بین دانش آموزان تقدیر کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که فعالیت مرکز حجاب ریحانه النبی(ص) با ارزش است، تاکید کرد: اجرای طرح های عفاف و حجاب در جامعه، باید بصورت جدی پی گیری شود .

حجت الاسلام ابراهیم پور، رییس مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانة النبی(ص) نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مرکز، خواستار حمایت بیشتر معاونت تهذیب حوزه در اجرای طرح های کاربردی  حجاب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha