پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند:همه باید قدر نظام اسلامی را بدانند و در خدمت به این نظام مقدس اسلامی که با تلاش و تحمل سختی های علما و با خون های پاک شهیدان به ثمر نشسته است کوتاهی نکنند .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه؛ معظم له امروز (23دی)در دیدار جمعی از مسئولین سازمان عقیدتی وزارت دفاع که در دفترایشان برگزار شد، با اشاره به آیه  يعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ(الروم/7)اظهارداشتند : اعمالی  که با اخلاص آمیخته باشد مورد قبول درگاه الهی  است.

ایشان با بیان این که ابوجهل ها در هرزمان وجود دارند افزودند: همانطوری که  خدای متعال می فرماید: إِنَّ فِي ذَلِكَ لَذِكْرَى لِمَنْ كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَهُوَ شَهِيدٌ(ق/37) قرآن متعال برای همه تذکر نیست، بلکه کسانی می توانند قرآن را بفهمند و درک کنند که گوش و قلب آنها در اختیار خدا باشد.

این استاد خارج فقه  حوزه علمیه قم  با بیان اینکه قلب مرکز فهم درک انسان است بیان داشتند: مرکز  فکر و تفکر،آدمی  قلب او است  که اگر  قلب و  گوش  با همدیگر  باشد نصیحت  اثر گذار است .

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آیه  وَعْدَ اللَّهِ لَا يخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يعْلَمُونَ(الروم/6) اظهارداشتند :این آیه  بیانگر  گلایه  و شکایت خدای متعال از بندگان است که با زبان تاسف می فرماید، بندگانم  همه چیز را با چشم  ظاهری می ببیند و باور قلبی به آن ندارند. 

 ایشان با بیان این که «اگر باور قلبی مردم بالا رود جنایتی درجهان اتفاق نمی افتد افزودند: خیلی  ها مرگ و  قیامت را به شوخی می گیرند و باور نمی کنند و همین امر موجب  جنایات، ظلم گسترده در جهان شده است.

این استادخارج فقه  حوزه علمیه قم ابراز کردند: خیلی ها هستند اعمال عبادی خود را با ریا و اشتغال به گناه تباه می سازند و با چشم داشت به مال و منال دیگران ،موجب تضییع اجر خود و نشان بی ایمانی و عدم اعتقاد به قیامت می شوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که امیرالمومنین(ع)  میزان سنجش اعمال در قیامت است، اظهارداشتند : همه ما باید پیرو امیرالمومنین(ع) باشیم که فرمودند،اگر تمام دنیا  را به من بدهند دانه ای را از دهن مورچه به ظلم و زور نمی گیرم  .

ایشان با بیان این که اخلاص در عبادات کم شده است  افزودند: خدای متعال می فرماید، اگر  بنده ای  دو رکعت نماز با اخلاص بخواند ، من  چهل  حاجت او را برآورده می سازم ، خیلی از مشکلات نشان از کم اعتقادی افراد است.

این استادخارج فقه  حوزه علمیه قم،با اشاره به آیه شریفه، يعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ(الروم/7) تصریح کرد: اگر انسانی همه اعمال خود را پاک  کندخدای متعال گرفتاری و حاجات او را برآروده می سازد.

ایشان در پایان تاکید کردند: همه باید  قدر نظام  را بدانند و در خدمت به این نظام مقدس اسلامی که با تلاش و تحمل سختی های علما و با خون های پاک شهیدان به ثمر نشسته است کوتاهی نکنند .

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha